اخبار نساجی

اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی ضد تحریمی دولت برای واحدهای تولیدی

 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی به واحدهای تولیدی آسیب دیده از تحریم خبر داد.

مسعود موحدی با اشاره به این‌که از این مقدار بودجه تاکنون یک سوم آن تخصیص یافته است افزود: امیدواریم تا پایان سال مابقی این بودجه که از محل فروش اموال دولت به دست آمده اختصاص یابد.

او با بیان این‌که در تلاش هستیم سال آینده نیز بودجه‌ای برای حمایت از واحدهای صنعتی آسیب دیده از تحریم توسط دولت اختصاص یابد، عنوان کرد: طی سال جاری تاکنون ۴۹۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی به بانک‌ها معرفی شده که از این مقدار ۸۰۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شده است و از این مقدار ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که مشکلاتی از نظر نظارتی در تخصیص ریال از صندوق توسعه ملی وجود داشت، گفت: در جلساتی که با بانک مرکزی داشته و خواهیم داشت امیدواریم به جایی برسیم که فرایند دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی مستمر شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی درباره انتشار دو و نیم میلیون کارت اعتباری خرید توسط دولت در پایان سال گفت: طرح انتشار کارت همیار خرید توسط وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود که در این راستا با وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مشورت شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: سیستم یکپارچه تعاونی‌های کارمندی و کارگری طراحی شده و قرار است از بستر طرح میزان برای اجرای پروژه انتشار کارت‌های همیار خرید در پایان سال استفاده شود.

موحدی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حجم تجارت ایران و مصر با توجه به سفر رییس جمهوری به این کشور گفت:‌ در ۱۰ ماهه امسال، ایران ۳۳۰ میلیون صادرات به مصر داشت و حجم واردات به این کشور نیز بالغ بر ۴۴ میلیون دلار شد ضمن این که ایران تاکنون بیش از چهار هزار دستگاه خودرو به مصر صادر کرده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به این‌که مصوبه قبلی دولت درباره تامین مالی خودروسازان محقق نشد افزود: براین اساس این مصوبه بار دیگر برای اجرا ابلاغ شد و سهم هر یک از دو خودروساز ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: فروش سهام خودروسازان برای تامین مالی آن‌ها ارتباطی با مصوبه تامین مالی دولت ندارد و فروش سهام نیز باید در عین حال پیگیری شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×