اخبار نساجی

تکذیب تخلیه محموله بنزین در بندرعباس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه ایران در سالجاری میلادی از چین بنزین سوپر خریداری نکرده است، تخلیه محموله‌های ۳۵۰ هزار تنی بنزین در اسکله‌های نفتی بندرعباس را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، جلیل سالاری در گفتگو با مهر در واکنش به ادعای برخی از رسانه‌های غربی مبنی بر خرید یک محموله ۳۵۰ هزار تنی بنزین سوپر توسط ایران از پالایشگاه‌های نفت چین، گفت: از ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون ایران هیچگونه محموله بنزینی وارد کشور نکرده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه واردات بنزین سوپر از پالایشگاه‌های چینی به هیچ وجه صحت ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر ایران یکی از صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی بوده و نیازی به واردات بنزین ندارد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه امسال طرحهای جدید بنزین سازی و توسعه در پالایشگاه‌های نفت تهران، آبادان و امام خمینی شازند در مدار بهره برداری قرار گرفته است، اظهار داشت: با راه اندازی این طرح‌های جدید پالایشگاهی متوسط تولید بنزین ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵.۵ درصد افزایش یافته است.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از کاهش سه درصدی مصرف بنزین در سالجاری خبر داد و افزود: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون به طور متوسط روزانه حدود ۵۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رویترز اخیرا با انتشار گزارشی به نقل از منابع تجاری و شرکت‌های حمل و نقل ادعا کرده است: با وجود تحریم‌های یکجانبه غرب علیه تهران، چین در سالجاری میلادی بنزین مورد نیاز ایران را تامین کرده است.

بر اساس این گزارش، چین بزرگترین خریدار نفت خام ایران است به طوریکه از آغاز سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون چین بیش از ۳۵۰ هزار تن بنزین در ۱۰ محموله به ایران صادر کرده است.

در همین حال گفته شده است: شرکت‌های دولتی چین همچون یونیپک، ژوهای ژنرونگ و چاینا اویل از تامین کنندگان بنزین ایران هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×