اخبار نساجی

ایران هنوز به اسپانیا نفت صادر می کند

 

ایران هنوز به اسپانیا نفت صادر می کند

سفیر ایران در اسپانیا تاکید کرد ایران به فروش نفت خام خود به اسپانیا همچنان ادامه می دهد .

به گزارش بی باک به نقل از رویترز مرتضی صفری تصریح کرد اسپانیا حدود ۱۵ درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین می کند و جمهوری اسلامی ایران هنوز به صادرات نفت به مادرید ادامه می دهد .

بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا قصد دارد از ابتدای واردات نفت از ایران را تحریم کند . اروپا سال گذشته ۱۸ درصد نفت صادراتی ایران را خریداری کرده است . ایتالیا یونان و اسپانیا بزرگترین مشتریان نفت ایران در اتحادیه اروپا به شمار می روند .

وی در ادامه افزود ما هنوز به اسپانیا نفت صادر می کنیم . البته وی اشاره ای به میزان صادرات نفت ایران به اسپانیا نکرده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اتحادیه اروپا از کلیه اعضای خود خواسته است تا ابتدای جولای کشورهای جایگزین را برای تامین نفت مورد نیاز به جای ایران انتخاب کنند . سفیر ایران در مادرید گفت این مساله به اسپانیا بستگی دارد. از نظر ایران هیچ مخالفتی برای ادامه صادرات نفت به اسپانیا وجود ندارد .

آمارهای رسمی دولت اسپانیا نشان می دهد این کشور از ماه دسامبر واردات نفت از ایران را کاهش داده است و نفت بیشتری از عربستان وارد کرده است . خوزه مانوئل سوریا وزیر صنایع اسپانیا ماه گذشته تاکید کرد دو شرکت بزرگ پالایشگاهی این کشور یعنی رپسول و سپسا قصد دارند به جای ایران نفت بیشتری را از عربستان روسیه و عراق وارد کنند .

شرکت سپسا نیز اعلام کرد قراردادی را با امارات برای افزایش واردات نفت امضا کرده است . اسپانیا طی ماه دسامبر ۲۰۱۱ کمتر از ۴.۲۸ میلیون تن نفت خام وارد کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه ۲۰۱۰ بیش از ۱۳.۶ درصد کاهش داشته است . بحران مالی و اقتصادی مهمترین علت کاهش واردات نفت اسپانیا به شمار می رود .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×