اخبار نساجی

جریان پولی کشور باید از بانک محوری خارج شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جریان پولی کشور باید از بانک محوری خارج شود

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن وتجارت معتقد است : جریان پولی کشور باید از بانک محور بودن خارج شده و لازم است بازار سرمایه در این امر مداخله داشته باشد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،ˈ سید مسعود موحدی ˈ روز سه شنبه در ادامه گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بانک ها نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ۳.۵ میلیارد دلار سپرده دارند ، در قانون این اجازه داده شده و به بانک هم تکلیف شده تا از این منابع در بخشهای مربوطه بهره گیری شود .

وی در ادامه به استناد قانون بودجه سال جاری از تخصیص سهم سه درصدی از سپرده های قانونی بانک ها برای بانکهای کشاورزی و صنعت و معدن خبر داد و گفت : سهم ۵. ۱ درصدی بانک صنعت و معدن از این میزان جذب و برای تولید تخصیص یافته است .

موحدی اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع خاص ویژه صنایع کوچک را از دیگر برنامه های امسال یاد کرد و گفت: مشکلات صنایع کوچک مورد بررسی قرار گرفته و صنایعی که به این منبع نیاز داشتند ، ثبت نام کرده اند تا تخصیص لازم صورت گیرد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی درخصوص بهره گیری از منابع صندوق توسعه ملی نیز اظهار داشت : براساس پیگیری های صورت گرفته و همکاری مجلس شورای اسلامی تخصیص ۱۰ درصد از منابع این صندوق برای تولید مورد تصویب قرار گرفت و وزارت صنعت ،معدن وتجارت حدود چهار هزار میلیارد تومان برای سرمایه درگردش به بانک های عامل معرفی کرد که پرونده ها در حال تکمیل شدن است .

موحدی اضافه کرد : کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان (از منابع مربوط به صندوق ) به مراحل نهایی رسیده و وزارت صنعت ، معدن وتجارت در حال تکمیل پرونده است .

وی در رابطه با تخصیص ارز از منابع صندوق توسعه ملی هم گفت : از حدود ۱۴ میلیارد دلاری که محل مصرف آن در سال گذشته مشخص شد ، ۲/۲ میلیارد دلار مربوط به سال ۱۳۹۰ بود و ۱۱ میلیارد دلار هم برای امسال در زمینه های صنعت ، پتروشیمی ، پالایشگاه ، نیروگاه و سایر بخش های مربوطه پیش بینی شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود:به منظور توسعه صادرات ، تخصیص اعتبار به خریدار خارجی برای خرید کالاهای ایرانی به میزان ۲۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده است .

وی تصریح کرد :علیرغم مشکلاتی که ظرف ۱۸ ماه گذشته با آن روبه رو شده ایم ، با فعالیت بخش خصوصی و دولتی ، حمایت دولت و دستگاه های ذیربط در برخی از اقلام شاهد افزایش تولید هستیم به ویژه در زمینه تولید فولاد خام از رتبه ۱۷ به ۱۶ جهانی دست یافته ایم .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×