اخبار نساجی

نظارت بر صرافی ها، ارز و سکه قابل تفویض به اتحادیه نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نظارت بر صرافی ها، ارز و سکه قابل تفویض به اتحادیه نیست

بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس تبصره یک ماده ۹۶ قانون پنجم توسعه مسائل مربوط به سکه ، ارز و نظارت بر امور صرافی ها یک موضوع حاکمیتی است و در زمره وظایف بانک مرکزی قرار می گیرد و به هیچ عنوان قابل تفویض نیست.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، بانک مرکزی در واکنش به اظهارات نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران اعلام کرد: احتراما” بازگشت به مطلب منتشر شده در آن خبرگزاری مورخ ۱۲/۲/۹۱ تحت عنوان «رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، سکه و صراف تهران: بانک مرکزی برای تعیین تکلیف صرافی ها با وزارت بازرگانی رایزنی کند» به استحضار می رساند:

بر اساس تبصره یک ماده ۹۶ قانون پنجم توسعه مسائل مربوط به سکه ، ارز و نظارت بر امور صرافی ها یک موضوع حاکمیتی است و ضمن این که در زمره وظایف بانک مرکزی قرار می گیرد، به هیچ عنوان قابل تفویض به غیر نیست.

همچنین به استناد مصوبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، «اتحادیه کشوری طلا و جواهر» مکلف شده است عبارت « صنف سکه و صرافی» را از عنوان خویش حذف نماید و بر این اساس، فاقد صلاحیت اظهار نظر در این زمینه می باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×