اخبار نساجی

پالایشگاه‌‌های ژاپنی قراردادهای خرید نفت ایران را تمدید کردند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پالایشگاه‌‌های ژاپنی قراردادهای خرید نفت ایران را تمدید کردند

شرکت های ژاپنی قراردادهای خرید نفت ایران را برای ماه های ژانویه تا آوریل۲۰۱۲ تمدید کرده اند و کاهش قابل توجهی در خرید نفت خود از ایران نداده اند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، خبرگزاری رویترز روز سه شنبه (۳ آوریل / ۱۵ فروردین) نوشت: پالایشگاه‌‌های ژاپنی قراردادهای خرید نفت ایران را تمدید کردند

یک فعال بازار نفت به رویترز گفت شرکت های ژاپنی قراردادهای خرید نفت ایران را برای ماه های ژانویه تا آوریل تمدید کرده اند و کاهش قابل توجهی در خرید نفت خود از ایران نداده اند.

این منبع آگاه تاکید کرد که کاهش جدی و قابل توجهی در قراردادهای خریداران ژاپنی نفت ایران در ماه های ژانویه تا آوریل۲۰۱۲ قید نشده و قراردادهای قبلی مجددا تمدید شده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کنگره آمریکا در اوایل ماه جاری با تصویب مجازات هایی علیه موسسات مالی ای که اقدام به انجام مبادلات اقتصادی با بانک مرکزی ایران کنند، مشکلات جدی ای را برای پرداخت بهای نفت خریداری شده از ایران به وجود آورد.

بر اساس این گزارش واردات نفت خام ژاپن از ایران ماه گذشته با افت ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود و به ۲۲۸ هزار بشکه در روز رسید. به گفته یکی از منابع مطلع در بازار نفت علت این کاهش، تاخیر در تحویل نفت خریداری شده از ایران بوده است.

توکیو و سایر مشتریان آسیایی نفت ایران، همچون کره جنوبی و هند، تلاش می کنند تا با استفاده از روش های دیپلماتیک، از اعمال تحریم های جدید علیه صنعت نفت ایران که می تواند بهای جهانی نفت را به شدت افزایش دهد، جلوگیری کنند. افزایش بهای نفت می تواند شرایط بغرنج فعلی اقتصاد جهان را شکننده تر سازد.

منابع آگاه به رویترز گفتند که در طی ماه گذشته حداقل یکی از مشتریان ژاپنی، میزان خرید نفت خود از ایران را افزایش داده، اما نفت خریداری شده تا پایان ماه گذشته تحویل خریدار نشده و با تاخیر همراه بوده است.
بر اساس این گزارش، کاهش های مشابهی نیز در ماه های ژوئن و جولای به دلیل تاخیر در تحویل تانکرهای نفت خریداری شده ایران رخ داده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×