اخبار فرش ماشینی

تامین آسان مواد اولیه نساجی از بورس کالای ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاملات محصولات پتروشیمی قبل از تاسیس بورس کالای ایران قابل مقایسه نیست، با وجود بورس کالای ایران، معضلات تا حد زیادی برطرف شده است.

aبه گزارش فارس، محمد مروج حسینی رئیس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان صنایع نساجی گفت: معاملات محصولات پتروشیمی در گذشته به صورت حواله ای بود، از این رو فروشندگان و خریداران قابل پیگیری نبودند، اما در حال حاضر به راحتی مبادلات محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران، میزان عرضه ها و حجم خرید شرکت ها را رصد کرد.

مروج حسینی با اشاره به ضوابط و قوانین مشخص در بورس کالای ایران افزود: اتحادیه تولیدکنندگان صنایع نساجی با وجود ۴۰۰ عضو فعال، مواد مورد نیاز خود را از بورس کالای ایران تهیه کرده و می کند، چون اعتقادی به سیستم حواله ای و رانتی گذشته ندارد.

وی با اشاره به ردیابی تولیدکننده های واقعی از طریق پروانه های بهره برداری، تاکید کرد: در حال حاضر برخی از واحدهای تولیدی نساجی در شهرستان های کوچک فعال هستند که از طریق سایت بهین یاب اقدام به خرید محصولات پتروشیمی کرده و سهمیه دریافت می کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند با ردگیری پروانه های بهره برداری، فعالیت واحدهای تولیدی را دوباره مورد بررسی قرار داده و پروانه بهره برداری واحدهای غیرفعال را از سیستم بهین یاب حذف کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازار پلی پروپیلن های نساجی با آرامش روبه رو بوده، به این ترتیب بازار پلی پروپیلن ها نیازمند گذر زمان است تا دوباره با رونق روبه رو شود.

مروج حسینی با اشاره به اینکه صنایع نساجی در دو سال گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشتند، گفت: عموما صنایع نساجی در نیمه دوم سال با شرایط بهتری نسبت به نیمه ابتدایی سال روبه رو هستند، با این حال پیش بینی می شود صنایع نساجی امسال نیز شرایط سختی را نسبت به سال گذشته در پیش رو داشته باشند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به اینکه ۶ شرکت پتروشیمی در بورس کالای ایران پلی پروپیلن عرضه می کنند، گفت: علاوه بر این ۶ شرکت، پتروشیمی تندگویان نیز پلی استر موردنیاز صنایع نساجی را در بورس کالای ایران عرضه می‌کند، از این رو کارخانه های تولیدکننده زیرمجموعه اتحادیه تولیدکنندگان صنایع نساجی قادر هستند به راحتی حجم کالاهای مصرفی خود را از بورس کالا تهیه کنند.

مروج حسینی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر قیمت پایه پلی پروپیلن ها در بورس کالای ایران براساس فوب منهای ۵ درصد و ارز آزاد تعیین می شود و با قیمت بازارهای جهانی همخوانی دارد و از این رو اعضای اتحادیه روند کشف قیمت پلی پروپیلن ها در بورس کالای ایران منطقی می‌دانند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×