اخبار نساجی

یک توصیه مهم به خریداران مسکن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یک توصیه مهم به خریداران مسکن

از بازار مسکن خبر رسیده برخی از مشاوران‌املاک بعد از آنکه قرارداد معامله را برای خریدار و فروشنده تنظیم می‌کنند از ارائه مبایعه‌نامه به خریدار امتناع می‌کنند و فقط کپی رسید‌چک را بابت تنها سندی که اثبات می‌کند فرد خریدار صاحب یک آپارتمان شده، به او تحویل می‌دهند.

به گزارش افکار نیوز به نقل از دنیای اقتصاد،مبایعه‌نامه طبق مقررات جاری در سه نسخه تنظیم می‌شود که نسخه اول مخصوص بنگاه، نسخه دوم مخصوص خریدار و نسخه سوم مخصوص فروشنده است. طبق قانون، مشاور املاک موظف است بلافاصله پس از تنظیم مبایعه‌نامه، یک نسخه از آن را به خریدار تحویل دهد.

اما چنانچه مبایعه‌نامه تحویل خریدار ملک نشود، فروشنده یا مشاوراملاک به راحتی می‌تواند نسبت به فسخ قرارداد و بر هم زدن معامله، اقدام کند بدون آنکه سند قابل پشتوانه‌ای برای دفاع در اختیار فرد خریدار باشد.

مشاور املاک فقط در صورتی می‌تواند مبایعه‌نامه را نزد خود نگه دارد که فروشنده یا خریدار به‌صورت چندنفری باشند و لازم باشد همه امضاها جمع‌آوری شود. همچنین در صورتی‌که اسناد ملک در هنگام تنظیم مبایعه‌نامه موجود نباشد، مشاور می‌تواند نهایی کردن مبایعه‌نامه را منوط به رویت اسناد کند؛ اما بعد از آنکه مبایعه‌نامه به امضای طرفین معامله رسید، هیچ بهانه‌ای برای عدم تحویل مبایعه‌نامه پذیرفتنی نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به خریداران مسکن توصیه می‌شود بعد از انجام معامله در بنگاه‌، حتما با یک نسخه از اصل مبایعه‌‌نامه از بنگاه خارج شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×