گالری ویدئو

صفر تا صد تولید پارچه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن


گیلدن ‫برخی از بزرگترین و کارآمدترین تاسیسات منسوجات جهان را مدیریت میکند عملیات مقدمات بافندگی . بافندگی رنگرزی . تکمیل و برش ‫مخروط‌های نخ ما به دستگاه‌های بافندگی حلقوی ‫آورده می‌شود و روی قفسه‌هایی به نام کریل ‫قرار می‌گیرد.

‫نخ‌ها به سوزن‌های بافندگی منفرد وارد می‌شوند ‫که در داخل استوانه‌هایی می‌چرخند که رول های بزرگی از پارچه های گردباف خام را تولید می کنند ‫پارچه شامل دوره‌هایی است، ‫که نخ‌های افقی و ولز هستند، ‫که نخ‌های عمودی در تور هستند.

‫هر دستگاه توسط سیستم‌های تولید متمرکز نظارت می‌شود ‫و رول‌های ۲۵۰ کیلوگرمی پارچه تولید می‌کند. ‫پارچه های خام به قسمت های رنگرزی ‫و تکمیل منتقل می‌شوند، جایی که رنگ می شوند و با انواع مواد شیمیایی تکمیل می شوند

تعداد زیادی از رول های پارچه در ماشین آلات مجهزی به نام جت های رنگرزی بارگیری می شوند که در آن فرایندهای سفیدگری رنگرزی تکمیل و آبکشی انجام می شود در عین حال که پارچه به طور ‫مداوم در داخل دستگاه حرکت می‌کند. ‫رنگ‌ها و مواد شیمیایی از طریق یک سیستم نظارت ‫و توزیع متمرکز به هر جت تحویل داده می‌شود. عملیات ها که اغلب فرآیندهای مرطوب نامیده میشوند نیاز شدیدی به انرژی و آب دارند.

‫پارچه رنگ شده از ‫جت‌ها به ناحیه پد منتقل می‌شوند. ‫لوله‌های بلند پارچه در جت‌های رنگرزی پیچ خورده می‌شوند. تا آشکارسازها در بالای نقطه ورود به پدها ‫به یک صفحه گردان در زیر وان‌های بزرگ ‫متصل شوند. که میتوانند به راحتی پیج و تاب های داخل پارچه را از بین ببرند پارچه، ‫سپس از طریق حمام‌های پد عبور می‌کند که در آن ‫نرم کننده ها و انواع مواد شیمیایی تکمیل پارچه اعمال می‌شود

‫پارچه به آرامی در یک چین صاف در ظروف بزرگ ‫برای پردازش بیشتر قرار می‌گیرد. ‫پارچه تی شرت اکنون برای خشک شدن آماده است. در ورودی های خشک کن, لوله های پارچه باز می‌شوند و از طریق محفظه‌های ‫طولانی خشک کن جریان می‌یابند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

‫ما از بخار زیست توده برای تامین انرژی ‫گرمایشی خشک کن‌ها استفاده می‌کنیم. ‫مکانیسم مبدل‌های حرارتی انرژی ‫بهینه را تضمین می‌کند، سطح کارایی، دما و رطوبت به دقت بررسی می‌شود ‫و از این نقطه به بعد مراقبت زیادی در حمل و نقل پارچه اعمال میشود.

پس از مرحله بالشتک بیشتر پارچه‌ها ‫برای فشرده سازی ارسال می‌شوند. ‫که در آن پارچه‌ها بین دو غلتک در حال چرخش ‫با سرعت‌های مختلف فشرده می‌شوند. ‫بسته به آنچه حسگرها تشخیص می‌دهند، ‫خط کش‌ها آن را در داخل پارچه ‫کش می‌دهند یا آن را ‫فعال می‌کنند تا به انقباض بهینه ‫در لباس‌های پایانی ما برسند. ‫پس از اینکه پارچه برای مدتی استراحت کرد. ‫اکثر محصولات گیلدان با استفاده از دستگاه‌های ‫برش خودکار برش داده می‌شوند.

‫در این فرآیند شبیه به کاتر کوکی، ‫تیغه‌ها در زیر تخته‌های بزرگی که بر روی ‫چهار لایه پارچه فشار داده می‌شود که ‫به طور مداوم در ماشین‌ها می‌چرخد، ‫شکل گرفته و نصب شده اند. ‫یک اپراتور، سپس قطعات بریده شده را ‫روی پالت‌ها تخلیه می‌کند تا به تاسیسات خیاطی ما ارسال شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×