اخبار فرش ماشینی

کت‌ و شلوار های ایرانی با قیمت‌ میلیونی/ فروش تولید داخل با مارک‌های خارجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نایب رییس انجمن صنایع نساجی درباره قیمت بالا پوشاک تولید داخل به بهانه پارچه‌های خارجی توضیح می‌دهد. «یک میلیون تومان، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ۲ میلیون تومان، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان»؛ حتما با این قیمت‌ها و حتما ارقام بالاتر در هنگام خرید کت‌وشلوار مواجه شده‌اید. اما نکته جالب این‌جاست که وقتی به سراغ برندهای داخلی برای خرید کت‌وشلوار می‌روید تا شاید قیمت‌های پایین‌تری به شما اعلام شود، آنها نیز تقریبا همین قیمت‌ها را برای فروش خود اعلام می‌کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فروشندگان آنها در مقابل تعجب خریداران به دلیل قیمت‌های بالا، جنس و نوع پارچه را بهانه می‌کنند و دلیلی که می‌آورند، این است که استفاده از پارچه‌های خارجی و به خصوص ایتالیایی، باعث گرانی تولیدات آنها شده است. اما آیا واقعا چنین بهانه‌ای واقعیت دارد؟!

در همین رابطه، علیمردان شیبانی، نایب رییس انجمن صنایع نساجی در کافه خبر عنوان کرد: «در صورتی که ما از چنین امکانی برخوردار باشیم که پوشاک باقیمت و کیفیت مناسبی تولید کنیم، قیمت داخلی‌اش یک پنجم قیمت‌های فعلی هم نخواهد در آمد.»

به گفته وی، «به علت فرهنگ غلط گذشته، این‌گونه شده که یک مارک خارجی روی تولید داخلی می‌زنند و آن را می‌فروشند. این فرهنگ باید تغییر کند، اما تغییر آن بسیار سخت است.»

نایب رییس انجمن صنایع نساجی متذکر شد: «این‌که برای مثال در هنگام فروش کت‌وشلوارها، استفاده از پارچه‌ها ایتالیایی نام برده می‌شود، برای این است که بتوانند کت و شلوار را مثلا ۲ میلیون تومان بفروشند؛ این در حالی است که ما اگر این امکان را داشته باشیم که پوشاک را با قیمت و کیفیت مناسب تولید کنیم، قیمت داخلی‌اش یک پنجم قیمت‌های فعلی هم نخواهد در آمد.»

شیبانی در پاسخ به این پرسش که درست است که فرهنگ مردم به سمت استفاده از کالاهای خارجی رفته، ولی باید قبول کنیم این‌که ما برند داخلی را به اسم برند خارجی عرضه کنیم، اشتباه است، عنوان کرد: «به نظر شما اگر یک برند کت و شلوار داخلی قیمت ۲ میلیون تومان روی تولیدات خود بگذارد و نگوید پارچه آن خارجی است، شما حاضر هستید با این قیمت آن کت و شلوار را بخرید؟»

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: «در حال حاضر قیمت تمام شده تولیدات داخلی بالاست؛ البته اگر امروز سود صنعتگر نساجی به ۶، ۷ درصد برسد، کلاه خود را به هوا می‌اندازد.»

شیبانی با بیان این‌که هم‌اکنون هزینه‌های زیادی به صنعت تحمیل می‌شود، گفت: «۶۰ درصد قیمت تمام شده، قیمت مواد اولیه است و ۹ درصد نیز مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرند.»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×