اخبار نساجی

ارائه لایحه بودجه بدون مبالغ هدفمندی یارانه ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ارائه لایحه بودجه بدون مبالغ هدفمندی یارانه ها

    نایب رییس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت لایحه بودجه را بدون مبالغ هدفمندی یارانه ها به مجلس ارایه کرد، گفت: اگر این رقم ها با تاخیر به بودجه الحاق شود، تمام ارقام بودجه که موضوع هدفمندی یارانه ها در آن دیده نشده است، تغییر می کند.
رقم های بودجه با تاخیر اعلام مبالغ هدفمندی یارانه ها ازسوی دولت تغییر می کند
به گزارش ایرنا، «محمدرضا پورابراهیمیˈ دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی ˈدو نیم ساعتˈ درخصوص قانون هدفمندی یارانه و لایحه بودجه سال ۹۳ گفت: مرحله نخست هدفمندی یارانه مطابق با قانون آن اجرایی نشد از این رو اگر دولت بخواهد این وضعیت را در سال آینده ادامه دهد، با کسری بودجه مواجه می شود.

وی با بیان اینکه براساس ماده یک قانون هدفمندی یارانه ها، به دنبال اصلاح قیمت حامل های انرژی و اصلاح الگوی مصرف بودیم، افزود: در سال گذشته برای پرداخت نقدی یارانه ها با ۱۴هزار میلیارد تومان کسری اعتبار مواجه شدیم با این حال این مبلغ به نحوی تامین شد که به اقتصاد کشور صدمه زد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با وجود افزایش قیمت حامل های انرژی اما با تحریم ها و رشد سه برابری نرخ ارز، در عمل به وضعیت پیش از اجرای قانون هدفمندی برگشتیم.

پورابراهیمی در ادامه با یادآوری اعلام نشدن مبالغ هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه گفت: اگر دولت موضوع قانون هدفمندی یارانه را در بودجه سال ۹۳ در نظر نگیرد، مجلس خود در این زمینه اقدام می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی به مشکلات ایجاد شده در مرحله نخست اجرای هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم قانون هدفمندی یارانه ها را به درستی مدیریت و اجرایی کنیم به جای پیدا کردن افراد سه دهک بالای جامعه برای قطع یارانه نقدی آنها، باید به شناسایی سه دهک پایین از جمله مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان واقعی بپردازیم و به آنها کمک کنیم.

نایب رییس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: می توان این کمک ها را به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت و بدین نحو قانون هدفمند سازی یارانه ها را به خوبی مدیریت کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×