اخبار نساجی

عزم جدی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور وجود دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون امنیتی وزیر کشور:

عزم جدی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور وجود دارد

معاون امنیتی وزیر کشور با تاکید بر اینکه عزم و اراداه جدی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور وجود دارد، گفت: اقدامات ستادی مقابله‌ای مناسبی در این زمینه انجام شده که این امر بیانگر آن است که موضوع قاچاق و دلایل شکل‌گیری آن تبیین شده و پس از کار کارشناسی، تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ شده است.

به گزارش اقتصاد پنهان، علی عبدالهی در همایش بررسی روند اجرای مصوبات اخیر دولت در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخش مهم را در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اجرای تصمیمات مناسب در این زمینه اعلام کرد و افزود: قواعدی وجود دارد که به قاچاق دامن می‌زند.

وی ادامه داد: در ترانزیت داخلی مواردی داریم که کالایی که تحت عنوان ترانزیت داخلی وارد بندر می‌شود به بندر دیگری انتقال داده می‌شود که این اقدام موجب کاهش یک چهارمی هزینه‌های مالک کالا شده و حقوق دولتی پایمال می‌شود.

عبدالهی افزود: در مرزهای غربی ورود لوازم برقی ممنوع است اما در همین مناطق شاهدیم که این لوازم با برگ سبز و گارانتی توزیع می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با تشریح اقدامات زیربنایی وزارت کشور گفت: با عملیاتی شدن این اقدامات شاهد کاهش کالاهای قاچاق خواهیم بود.

معاون وزیر کشور به ارایه توضیحاتی در زمینه طرح‌های مختلف وزارت کشور در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و افزود: طرح حریم امنیتی مرز در شش استان به تصویب رسیده و با یک پیمایش در تمام مرزها انجام شده و محدوده‌هایی با رنگ‌های قرمز ،زرد و غیره مشخص شده است.

عبدالهی با اشاره به وجود ۱۶ استان مرزی در کشور گفت: باید نسبت به اجرای طرح حریم امنیتی مرزی در تمام استان‌های مرزی اقدام کنیم.

وی طرح امنیت جامع مرزی را طبق ماده ۲۰۳ برنامه پنجم توسعه اعلام کرد و افزود: با کمک ۸۰ سازمان و وزارت‌خانه در قالب هفت کارگروه، این طرح تهیه شده و در ۱۵۲ ماده، ۴۰ روز پیش تقدیم شورای عالی امنیت ملی شده است.

معاون وزیر کشور تشکیل شورای مرزی را از جمله ویژگی‌های طرح جامع مرزی اعلام کرد و افزود: هشت وزیر عضو این شورا هستند و اختیارات این شورا همانند شورای امنیت کشور بوده و تمامی مسائل مرزی در این شورا تصمیم‌گیری شده و شاهد مدیریت یک‌پارچه و سیاست‌گذاری روشن در این عرصه خواهیم بود.

عبدالهی انسداد مرزها را یکی دیگر از اقدامات وزارت کشور دانست و گفت: از سال ۸۶ اعتبار مورد نیاز در این بخش افزایش پیدا کرده و ۵۶۰ کیلومتر از مرزهای شرقی مسدود شده‌اند.

معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: در مرزهای غربی نیز انسداد مرز در حال انجام است و منابع، افزایش پیدا کرده اما کافی نیست.

وی گفت: در سال ۸۹ به میزان صد در صد اعتبارات مرزی برای اولین بار تامین شد که این نشان از عزم جدی دولت برای کنترل مرزها است.

عبدالهی گفت: ۱۶۰ نقطه مرزی داریم و در تعاملات مرزی جزء چند کشور برتر دنیا به شمار می‌رویم و در حال حاضر ۶۴ بازارچه مرزی داریم که ۳۵ بازار آن غیر فعال است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×