اخبار نساجی

رئیس مجمع واردات : ضرورت بهره برداری از خرد جمعی فعالان بخش خصوصی برای تنظیم بازار ارز

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رئیس مجمع واردات با تاکید بر ضرورت بهره برداری از خرد جمعی فعالان بخش خصوصی برای تنظیم بازار ارز تصریح کرد: مردمی شدن اقتصاد حکم می‌کند که از همه ظرفیت و توانمندی بخش خصوصی برای تنظیم بازار بهره برداری شود و این موضوع در رابطه با بازار ارز نیز صادق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حسین برخوردار افزود: بخش خصوصی در قالب تشکل های ملی با تکیه بر دانسته ها و تجربه های عملی در دور زدن تحریم ها می‌توانند راهکارهای مناسبی برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند بشرط آنکه نقش آنها در فرایند تصمیم سازی ها دیده شود.

وی با انتقاد از خود تحریم هایی که از سوی سیستم بانکی بر نظام تجاری کشور تحمیل شده است، اظهار کرد:روشن است در زمانی که دشمنان به هر ترفندی به دنبال محدود کردن تجارت خارجی کشور هستند، واردکنندگان شناسنامه دار به مثابه سربازان پرتلاش کشور هستند که با انعطاف پذیری و خلاقیت فوق العاده، تمام تلاش خود را برای درهم شکستن محدودیتها و تحریم ها بسیج کرده‌اند تا تامین کالای مورد نیاز جامعه خدشه دار نشود و منطقی نیست با ایجاد بروکراسی های کند، زائد و دست و پاگیر و نیز صدور بخشنامه ها و دستور العمل های غافلگیر کننده راه را بر فعالیت قانونی آنها سد کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به رفع مشکلات و چالش های واردکنندگان شناسنامه دار کشور اظهار کرد: منظور ما گشودن درهای اندوخته‌های ارزی کشور نیست. مسلما باید با این موضوع با تدبیر و آینده نگری برخورد شود، اما نباید کار به جایی برسد که چگونگی تعامل تجار با سیستم بانکی بگونه ای تبدیل شود که به خود تحریمی و فرصت سوزی منجر شود. مسلما اختصاص ارز به واردکنندگان شناسنامه دار باید از طریق یک مرجع متمرکز مدیریت، رصد و کنترل شود و واردکنندگان نیز باید در قبال ارز دریافتی پاسخگو باشند. کسی منکر این موضوع نیست، اما نباید اصول تسهیل تجارت و بهره برداری حداکثری از فرصت های بین المللی بمنظور کاهش قیمت تمام شده نیز نادید گرفته شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران، شفاف نبودن تصمیمات ارزی را یکی از عوامل تلاطم بازار دانست و اضافه کرد: تا زمانی که سیاستهای مشخص ارزی در خصوص گشایش ال.سی و برات ارائه نشده است و دغدغه خاطر واردکنندگان در خصوص تامین ارز مورد نیاز واردات قانونی و ضروری بر طرف نشده است، بسنده کردن به وعده ها و اظهار نظرها، کار منطقی و موثری نخواهد بود. باید به دنبال راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکل بازار ارز باشیم و مسلما این راهکار از اتاقهای فکر مشترک بخش دولتی، مجلس، دانشگاهیان و فعالان بخش خصوصی بیرون خواهد آمد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×