اخبار نساجی

درآمد بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومانی مالیات بر ارزش افزوده

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اجرای طرح جامع مالیاتی با هزینه معادل ۲۵۹ میلیارد تومان، از درآمد بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومانی اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده طی ۵ سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته نسبت مالیات به هزینه‌های جاری ۴۳ درصد بوده است.

علی عسکری در مراسم رونمایی از طرح جامع اطلاعات مالیاتی و معرفی دستاوردهای نوین وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تحول در نظام اقتصادی و مالیاتی کشور یکی از دغدغه‌ها و آرمان‌های کشور طی دهه اخیر بوده است، خاطرنشان کرد: به نتیجه رسیدن این تحولات، نیاز به عزم جدی، برنامه‌ریزی و تصمیم داشته است.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول اقتصادی در دولت نهم، مطرح شد که یکی از بندهای آن مربوط به طرح تحول در نظام مالیاتی بود، تصریح کرد: عملیاتی و اجرایی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده، طرح جامع مالیاتی و بازنگری در قانون مالیات‌های مستقیم سه پروژه اساسی طرح تحول نظام مالیاتی است.

وی با بیان اینکه در آمدهای مالیاتی تا سال ۸۴ روندی کند داشته‌اند، اظهار کرد: از سال ۸۴ تا سال ۸۸ میزان درآمدها رو به افزایش بوده و در واقع جهش اصلی درآمدهای مالیاتی در اقتصاد از سال ۸۴ آغاز شده است اما در سال ۸۹ شاهد کاهش میزان درآمدهای مالیاتی به دلیل تغییر در رویه‌های قانونی درآمدهای مالیاتی ناشی از نفت، بودیم.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی نسبت مالیات بودجه عمومی در سال ۸۴ را ۱۸.۲ درصد اعلام و تصریح کرد: این نسبت در سال ۹۱ به ۳۶.۷ درصد رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه گفت: نسبت مالیات به هزینه‌های جاری در سال‌های ۸۴، ۸۵ و ۹۱ به ترتیب، ۴۰، ۵۰ و ۴۳ درصد بوده است.

رییس سازمان امور مالیاتی کل کشور با اشاره به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال ۸۷ خاطرنشان کرد: طی ۵ سال گذشته از اجرای این قانون، بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد از این طریق حاصل شده که ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری و ۲۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به حساب خزانه واریز شده است.

عسگری با اشاره به اینکه طرح جامع مالیاتی از برنامه سوم توسعه مطرح شده، اظهار کرد: در سنوات مختلف کار دنبال شده و در نهایت امروز طرح به صورت پایلوت در مرکز و شرق تهران وارد فاز اجرایی شده است.

وی شاکله اجرای طرح تحول مالیاتی را طرح جامع و نرم‌افزار دانست و گفت: شالکه اصلی کار در نظام مالیاتی و تغییرات اساسی مبتنی بر اطلاعات است.

وی با بیان اینکه برای هر معدی شماره اختصاصی صادر می‌شود تا نظام مالیاتی کار را بر مبنای اطلاعات پیش ببرد، افزود: طرح جامع مالیاتی شامل ۳۲ پروژه و سه فاز است که با هزینه‌ای معادل ۲۵۹ میلیارد تومان اجرایی شده است.

عسکری با بیان اینکه براساس زمان‌بندی، انتهای طرح سال ۹۴ است، افزود: یکی از الزامات اساسی برای اجرای طرح جامع مالیاتی ایجاد زیرساخت است که در این زمینه با شرکت مخابرات و زیرساخت پروژه‌هایی را تعریف کرده‌ایم.

رییس سازمان امور مالیاتی کل کشور با اشاره به افزایش پهنای باند از دو مگابایت به ۶۲ مگابایت گفت: امسال ۹۷ درصد اظهارنامه‌های ارائه شده به صورت الکترونیکی بوده است و زیرساخت نرم‌افزاری برای اجرای طرح مالیاتی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد ثبت‌نام برای شماره اقتصادی انجام شده است، گفت: اصلاح لایحه مالیات‌های مستقیم در دولت تدوین شده و اکنون در مجلس در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه طی ۲۵ سال گذشته هیچ پرونده‌ای در نظام مالیاتی امهاء نشده بود، افزود: طی چند ماه تفکیک این پرونده‌ها صورت گرفت و منابع حاصل از این اقدام در اختیار کتابخانه ملی قرار گرفت.

به گفته او صندوق بین‌المللی پول نظام اقتصادی ایران را مدرن و نوظهور دانسته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×