اخبار نساجی

فرش ابریشم‌بافت ۴۰‌متری ‌اصفهان به نمایش درآمد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

یک فرش ابریشم‌بافت ۴۰‌متری، اثر هنرمندان اصفهانی، در نمایشگاه صنایع دستی و دست‌بافته‌های عشایری مجموعه فرهنگی ـ تاریخی نیاوران به نمایش درآمد.

تولیدکننده اصفهانی این فرش در گفت‌وگو با میراث آریا(chtn)، گفت: این فرش در مدتی نزدیک به ۷ سال به دست ۶ هنرمند برجسته استان بافته شده است.

«مهدی اعتزازیان» با اشاره به استفاده از ۳۷ رنگ در تولید این اثر ادامه داد: رنگرزی این فرش با بهره‌گیری از رنگ‌های گیاهی و سنتی انجام شده است.

این تولیدکننده اصفهانی قیمت این فرش را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: طراحی این فرش را بنده با کمک چندین طراح متخصص انجام داده‌ام.

اعتزازیان اجرای این طرح را کاملا بی‌نقص دانست و اضافه کرد: این فرش یک اثر موزه‌ای محسوب می‌شود و پیشنهاد نگهداری آن در موزه نیز به بنده داده شده‌ است.

به گفته وی موثرترین راه برای جذب مردم به سوی هنرهای سنتی ایجاد انگیزه در آن‌ها و تغییر نگرش آن‌ها درباره این حوزه است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به شیوع تابلوفرش‌بافی میان هنرمندان، تصریح کرد: امروزه ‌‌هنرمندان کمتر اقدام به تولید کالاهای زمان‌بر می‌کنند و تمرکز کمتری روی تولیدات اینچنینی دارند.

این تولیدکننده اصفهانی خرید فرش دست‌بافت را نوعی ارزش افزوده دانست و گفت: قالی دست‌بافتی که یک دهه پیش خریداری شده، در حال حاضر قیمتی چند برابر پیدا کرده و در واقع خرید این نوع صنایع دستی مانند طلا سودآور است.

 

 

دریافت فرم اشتراک مجله

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×