اخبار نساجی

۹۵ درصد فرش دستباف ایلامیان به بازارهای جهانی صادر می شود

ایلام – خبرگزاری مهر: استاندار ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام دارای بزرگترین سرمایه نیروی انسانی ماهر در تولید فرش است، گفت: ۹۵ درصد فرش دستباف ایلامیان به بازارهای جهانی صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی اعلایی در نشست کمیته فرش شهرستان دره شهر اعلام کرد: به سبب کیفیت بالا و هنر بی نظیر فرش دستباف ایلام هم اکنون بیش از ۹۵ درصد فرش تولیدی دستباف ایلامیان به بازارهای جهانی صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه فرش دستباف استان ایلام به نمایندگی ایران در کشور چین مقام دوم جهانی را کسب کرده است، تصریح کرد: هنر فرش ایلام و نقش نگار آن در بازارهای جهانی مورد علاقه مشتریان است از این رو فرش دستباف استان توسط مشتریان پیش خرید می شود.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون فاصله زیادی با برنامه های از پیش تعیین شده برای توسعه این صنعت در استان وجود دارد، اظهار داشت: مسئولان متولی باید با حمایت همه جانبه و برنامه ریزی لازم زمینه رشد این صنعت را در استان فراهم کنند.

وی افزود: شناسنامه دار کردن فرش دستباف ایلامی نیازمند کار مطالعاتی ویژه است که باید دستگاههای ذیربط زمینه این کار را فراهم پکنند.

استاندار ایلام گفت: استفاده از ظرفیت مرز بین المللی مهران برای صادرات فرش استان به کشورهای عراق، سوریه و اردن علاوه بر ایجاد رقابت در بازارهای جهانی، زمینه حضور فرش ایلامی در دیگر بازارهای جهانی را فراهم کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: به منظور دلگرم کردن زنان فرشباف استان علاوه بر حمایتهای تسهیلاتی باید زمینه بیمه آنها هم فراهم شود تا بتوانند در کنار کارهای خانگی اوقات فراغت خود را پر کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×