اخبار نساجی

غضنفری: حذف ارز مرجع منتفی است

 

غضنفری: حذف ارز مرجع منتفی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به برخی بحث‌ها مبنی بر اصلاح اولویت‌های ۱۰گانه تخصیص ارز مرجع، گفت: تغییری در مورد این اولویت‌ها صورت نخواهد گرفت و حذف ارز مرجع نیز فعلاً منتفی است

مهدی غضنفری در گفت‌وگو با فارس در مورد برخی بحث‌های مطرح مبنی بر مسکوت ماندن فهرست اولویت‌بندی جدید و لزوم رفع مشکل قطع ارز ۱۲۲۶ تومانی بابت واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع، اظهار داشت: اصلاحی در این مورد انجام نشده و فعلاً قصد نداریم تغییری در این زمینه اعمال کنیم.

وی در مورد احتمال حذف تدریجی دو اولویت اول دریافت ارز مرجع از لیست ۱۰گانه و قطع کلی تخصیص ارز دولتی در جهت تک نرخی شدن ارز گفت: فعلاً قرار نیست ۲ اولویت اول از دریافت ارز مرجع حذف شوند.

غضنفری با تأکید بر اینکه نباید مردم بیشتر از این گیج شوند، تصریح کرد: در حال حاضر غذا و دارو در دو اولویت اول دریافت ارز مرجع قرار دارند و فعلاً تغییری در این مورد ایجاد نخواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش فارس، روح‌الله جانی عباسپور عضو کمیسیون صنایع مجلس روز گذشته به فارس گفته بود: هدف دولت از طبقه‌بندی کالاها برای برخورداری از ارز مرجع، حذف تدریجی اختصاص ارز به این بخش‌ها و تک نرخی شدن آن است.

وی در مورد قطع پرداخت ارز مرجع بابت واردات مواد اولیه مورد نیاز برخی صنایع از جمله لوازم خانگی با بیان اینکه همین چند گروه مشمول دریافت ارز دولتی نیز به زودی از گردونه دریافت ارز مرجع خارج خواهند شد، گفته بود: تغییر نرخ ارز صنایع از ۱۲۲۶ تومان به ارز ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان باعث افزایش قیمت تمام شده تولید این واحدها خواهد شد.

محمدرضا دیانی، عضو شورای هماهنگی انجمن‌های لوازم خانگی نیز با انتقاد از قطع ارز مرجع برای واردات مواد اولیه صنعت لوازم خانگی از یک ماه پیش تاکنون، نسبت به احتمال افزایش قیمت ارز در بازار آزاد به دلیل بالارفتن تقاضا هشدار داده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×