اخبار نساجی

بازارهای سهام به دنبال اظهارات اوباما علیه ایران سقوط کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بازارهای سهام به دنبال اظهارات اوباما علیه ایران سقوط کرد

 

به دنبال اظهارات خصمانه باراک اوباما علیه ایران و تردید سرمایه گذاران درباره توانایی یونان برای کاهش بدهی های خود، بازارهای سهام آسیا و اروپا در روز دوشنبه به شدت سقوط کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت نفت در روز دوشنبه نیز حول ۱۰۷ دلار در نوسان بوده و گرچه ارزش دلار در برابر یورو تقویت شد ولی نرخ برابری آن مقابل ین ژاپن کاهش یافت.

گزارش ها حاکی است که «نیکی»، شاخص سهام ژاپن، در این روز ۷۸ واحد سقوط کرد که بیانگر هشت دهم درصد کاهش ارزش آن است. بورس هنگ کنگ نیز با سقوط ۲۹۶ واحدی بازار سهام روبرو شد و ۱.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از ارزش شاخص های سهام در بورس کره جنوبی و استرالیا نیز به ترتیب ۹ دهم و دو دهم درصد کاسته شد.

بازارهای سهام در اروپا نیز وضعیت مشابهی را تجربه کردند و ارزش کلی سهام در بازارهای بریتانیا، فرانسه و آلمان به ترتیب سه دهم، هفت دهم و ۱.۲ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

باراک اوباما، در سخنرانی روز یکشنبه خود گفت که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هیچ تردیدی در استفاده از گزینه نظامی به خود راه نمی دهد.

تردیدها درباره راه حل مشخصی برای بحران بدهی های یونان نیز از دیگر عواملی است که سرمایه گذاران را در برزخ تصمیم گیری قرار داده است.

وزیر اقتصاد یونان می گوید انتظار می رود که جایگزینی اوراق بدهی های خریداری شده از سوی اعتباردهندگان خصوصی روز دوازدهم مارس صورت گیرد. حداقل ۶۶ درصد از اعتباردهندگان خصوصی مایل به مشارکت در این روند هستند.

از سوی دیگر نخست وزیر اسپانیا اعلام کرده است که کشورش نمی تواند به تعهدات خود در زمینه کاهش میزان بدهی ها در سال جاری جامه عمل بپوشاند. احتمال می رود که اسپانیا با مجازات هایی از سوی اتحادیه اروپا روبرو شود.

اظهارات این مقام اسپانیایی پس از آن بیان شد که دولت این کشور از بالا رفتن نرخ بیکاری و کاهش پیش بینی ها در مورد رشد اقتصادی اسپانیا خبر داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×