اخبار نساجی

قیمت همه فلش‌مموری‌های موجود در بازار ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یادش به خیر! یک زمانی برای انتقال اطلاعات از یک رایانه به سیستم شخصی خودمان، باید از فلاپی استفاده می کردیم. فلاپی ها حافظه بسیار محدودی داشته و نهایتا به درد انتقال فایل های متنی می خوردند. مدتی بعد cd (لوح فشرده) وارد بازار شد.در یک Cd حدود ۷۰۰ مگابایت اطلاعات ذخیره می شد. از فایل های متنی گرفته تا عکس و فیلم . سپس dvd متولد شد. که فرقش با cd در حجم اطلاعاتی بود که در خود ذخیره می کرد. بیشتر از ۴ گیگابایت.

هزینه ای که برای خرید cd و dvd پرداخت می شد زیاد نبود به همین دلیل تا مدت‌ها مورد استفاده قرار می گرفتند. هنوز هم عده ای هستند که برای انتقال اطلاعات از اینها استفاده می کنند اما چند مشکل جدی وجود داشت.
اول این که هم cd و هم dvd یک بار مصرف بودند. یعنی شما فقط یک بار امکان ذخیره اطلاعات بر آنها را داشتید.
دوم، مراحل انتقال اطلاعات بود که حتما باید توسط نرم افزارهای خاص مانند نرو nero”” انجام می شد.یعنی در صورت فقدان این نرم افزارها بر روی رایانه، عملا تبادل اطلاعات غیر ممکن می شد. ضمن این که اصطلاحا امکان سوختن آنها، در موقع کپی اطلاعات نیز وجود داشت.

سوم،حساسیت cd و dvd نسبت به ضربه و لمس بود که بعد از مدتی پر از خط وخش شده و غیر قابل استفاده می شد.
بالاخره با آمدن ابزاری به نام flash drive، تقریبا مشکلات انتقال اطلاعات برای همیشه بر طرف شد. مهمترین برتری فلش ها نسبت به cd یا dvd، امکان تبادل همیشگی اطلاعات بود، یعنی بدون محدودیت در تعداد دفعات نقل و انتقالات. به بیان ساده تر: “فلش مموری یک بار برای همیشه”
نکته مهم دیگر، ابعاد کوچک این ابزار است. یک فلش معمولی به اندازه انگشت انسان بوده و فضای بسیار کمی را اشغال می کند. ضمن این که امنیت انتقال اطلاعات در فلش مموری بسیار بالاتر از cd وdvd بوده و دیگر از خط وخش هم خبری نیست.
در این گزارش قصد داریم به بررسی فلش مموری های بدردبخور در بازار ، با ظرفیت های مختلف از ۴ تا ۳۲ گیگابایت بپردازیم. اگر فکر خرید یک فلش درست و حسابی را دارید و از قیمت های بازار بی خبرید، این مطلب را از دست ندهید.

* transcend ( پدر همه فلش مموری ها)
امکان ندارد اسمش به گوشتان نخورده باشد. قدمت فلش های ترنسند از دیگر برند ها خیلی بیشتر است. آن وقت هایی که تازه فلش های ۱۲۸ و ۲۵۶ مگابایتی آمده بودند، فقط این برند در بازار پیدا می شد. با این که فرم اغلب فلش های ترنسند ساده و بدون طرح های دلفریب است، اما واقعا کیفیت و قمیت خوبی دارند.
۴گیگ: ۹ هزار تومان
۸گیگ: ۱۷ هزار تومان
۱۶گیگ: ۳۵ هزار تومان
۳۲گیگ: ۶۸ هزار تومان

Sony* ( با کلاس و شکیل)
سونی از آن شرکت هایی است که در تمام زمینه های تکنولوژِی حرفی برای گفتن دارد. فلش های سونی هم از این قائده مستثنی نیستند. اگر با قیمت کمی گران فلش های سونی کنار بیایید، قطعا تا سالها بدون هیچ مشکلی از آن استفاده خواهید کرد. مدل ها و طرح های این برند شاید از تعداد انگشتان دستتان هم کمتر باشند اما زیبایی خاصی دارند.
۴گیگ: ۱۱ هزار تومان
۸گیگ: ۱۹ هزار تومان
۱۶گیگ: ۳۷ هزار تومان
۳۲گیگ: ۸۳ هزار تومان

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

Silcon power* ( ارزان و فراوان)
در همه فروشگاه ها پیدا می شود. هر کجا که بروید. حتی بقالی سر کوچه! جنس چینی است دیگر.تا دلتان بخواهد مدل و طرح دارد. هر روز یک سیبکون پاور با قالبی جدید وارد بازار می شود.البته شکل و شمایل این برند دخلی به کیفیت ندارد. سیلکون پاور زیاد با کیفیت نیست اما نسبت به قیمتش می ارزد. بی خود نیست که بازار را پر کرده و فروش خوبی هم دارد. تقریبا ارزان ترین فلشی که در بازار گیرتان می آید، همین است. راستی فلش های ضد آب و ضد ضربه هم زیاد دارد. اما مراقب باشید آب و ضربه به آنها نخورد.
۴گیگ: ۸ هزار تومان
۸گیگ: ۱۵ هزارتومان
۱۶گیگ: ۳۰ هزار تومان
۳۲گیگ: ۶۳ هزار تومان

Toshiba* ( خاص)
در دنیای فلش ها تقریبا جزو گمنام هاست. شاید تا حالا اسمش را هم نشنیده باشید. ولی به جرات می توان گفت همه چیز را با هم دارد. کیفیت، سرعت و زیبایی. برای پیدا کردنش باید کمی در بازار بگردید اما وقتی پیدایش کردید، تا مدتها همدم و امین اطلاعات شما خواهد بود. توشیبا از آن فلش های پوست کلفتی است که به این راحتی ها خراب نمی شود.
۴گیگ:۱۰ هزار تومان
۸گیگ: ۱۸ هزار تومان
۱۶گیگ: ۳۴ هزار تومان
۳۲گیگ: ۶۷ هزار تومان

Hp* (زیبای کوچک)
جالب ترین طرح های فلش برای شرکت اچ پی است. طرح و مدل های زیادی دارد. اما بی خیال کیفیت هم نشده. معمولا فلش های با کیفیت و با دوامی به بازار وارد می کند. ساختار فلش ها اغلب از جنس پلاستیک فشرده بوده که همین امر آسیب پذیری این فلش ها را در اثر ضربه بسیار محدود می کند. اچ پی استاد بلا منازع درتولید فلش های بند انگشتی نیز هست. معمولا فلش های این شرکت از بقیه کمپانی ها کوچک ترند.
۴گیگ: ۱۲ هزار تومان
۸گیگ: ۲۱ هزار تومان
۱۶گیگ: ۳۵ هزار تومان
۳۲گیگ: ۷۵ هزارتومان

Pqi (رقیب تازه وارد)
نامش جدید است. اما حرف های خوبی برای گفتن دارد. طراحی ساده اما شکیل این برند، خیلی زود در میان دوست داران تکنولوژی جا افتاد و امروز می توان آن را یک رقیب جدی برای سیلکون پاور نامید. کفیتش معمولیست . همان طور که قیمتش معمولیست. جدیدا مدل های ضد آبش هم به بازار آمده و گویا واقعا ضد آب است.
۴گیگ: ۹ هزار تومان
۸گیگ: ۱۴ هزارتومان
۱۶گیگ: ۲۵ هزار تومان
۳۲گیگ: به دست نیامد

Adata* (سلطان سرعت)
به گزارش مشرق فلش های ای دیتا کمی بزرگ و جا گیر هستند. اما سرعت خوبی در انتقال اطلاعات دارد. البته نمونه های بنجل و بی کیفیتش هم در بازار زیاد پیدا میی شود. حواستان باشد آنها را نخرید که سرعتشان از فلاپی هم پایین تر است. مهم ترین حسن این برند، کنار آمدنش با ضبط خودرو هاست. معمولا اغلب فلش ها بر روی ضبط خوردو به خوبی عمل نکرده و فایلها را با تاخیر پخش می کنند. اما ای دیتا زود با ضبط ماشین شما دوست می شود.
۴گیگ: ۹ هزار تومان
۸گیگ: ۱۵ هزارتومان
۱۶گیگ: به دست نیامد
۳۲گیگ: ۶۵ هزار تومان

Philips* (ستاره سهیل)
دنبالش نگردید. ممکن نیست گیرش بیاورید. در یک دوره زمانی وارد بازار شد و بعد ناگهان نایاب شد. بعضی فروشنده ها یکی دو تا پشت ویترین دارند اما نمی فروشند. برای قشنگیست. این یعنی آنقدر شیک و زیبا است که همین جوری می گذارند پشت ویترین!
۴گیگ: ۱۱ هزار تومان
۸گیگ: به دست نیامد
۱۶گیگ: به دست نیامد
۳۲گیگ: به دست نیامد

King max* ( با اصل و نسب)
اگر از قیمت هایش با خبر شدید، جا نخورید. کینگ مکس اگر چه تازه وارد است، اما کیفیت خوبی دارد. حسن بزرگی که ای دیتا با خود یدک می کشد را در این برند هم می توانید ببینید.
۴گیگ: ۱۴ هزار تومان
۸گیگ: ۲۳ هزارتومان
۱۶گیگ: ۴۰ هزار تومان
۳۲گیگ: ۸۹ هزار تومان

Apacer* ( مناسب برای جاسوسی)
این یکی خراک آنهایی است که از جیمز باند بازی و جاسوس بازی خوششان می آید. مدل های عجیب و غریبه به بازار می فرستد. از لحاظ قیمتی فرقی با بقیه برند ها ندارد اما طراحی ظریف و جالبی دارد.
۴گیگ: ۹ هزار تومان
۸گیگ: ۱۶ هزار تومان
۱۶گیگ: ۳۳ هزار تومان
۳۲گیگ: به دست نیامد

Pny* ( ناشناس)
یک فلش مموری کاملا جدید دیگر! البته هنوز امتحانش را آنطور که باید و شاید پس نداده. نظر مارا اگر می خواهید ریسک نکنید. بگذارید کمی در بازار خرید و فروش بشود تا ببنیم چند مرده حلاج است.
۴گیگ: ۹ هزار تومان
۸گیگ: ۱۶ هزار تومان
۱۶گیگ: ۲۵ هزار تومان
۳۲گیگ: به دست نیامد
البته به دلیل نوسانات مکرر بازار، قیمت های فوق دقیق نبوده و ممکن است با چند درصد اختلاف قیمت در بازار به فروش برسند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×