اخبار فرش ماشینی

افزایش صادرات صنایع نساجی کشور طی ۴ ماه نخست سال جاری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش صادرات صنایع نساجی کشور طی 4 ماه نخست سال جاری

 

بر اساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی و بر اساس CD گمرک ایران طی ۴ ماه اول سال جاری آمار صادرات صنایع نساجی بالغ بر حدود ۲۱۳.۸ میلیون دلار و ارزش صادرات صنایع نساجی طی همین مدت با احتساب فرش دستباف و رنگ و ماشین‎آلات بالغ بر حدود ۳۳۹.۲ میلیون دلار می‎باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۱.۰۴ و ۱۷.۶۰ درصد رشد داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عمده‎ترین اقلام صادراتی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارت است از انواع کفپوش های ماشینی، انواع نخ و انواع الیاف. لازم به ذکر است که طی این مدت صادرات انواع پتو، الیاف و انواع کفپوش‌های ماشینی بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

طی همین مدت حدود ۵۲۹.۸ میلیون دلار انواع کالاهای نساجی با احتساب ارزش واردات رنگ و ماشین‎آلات این صنعت وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته ۹.۴۷ درصد کاهش یافته است. عمده‎ترین اقلام نساجی وارد شده به کشور به ترتیب ارزش عبارتند از الیاف نساجی، انواع ماشین‎آلات، انواع نخ و انواع پارچه (واردات پارچه با احتساب ارزش واردات ردیف تعرفه پارچه چادر مشکی بالغ بر حدود ۷۸.۵ میلیون دلار بوده است). لازم به ذکر است که طی مدت مذکور بالغ بر حدود ۴۳.۴ میلیون دلار الیاف پنبه به کشور وارد شده است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×