اخبار فرش ماشینی

پلی استر لیفی مناسب برای‏ لباسهای فوتبال ‏

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تا به حال به این فکر کرده اید که لباس های ورزشی که فوتبالیست ها برای یک مسابقه فوتبال به تن می کنند از چه جنسی تولید می شوند؟ تقریبا تمام این لباسها از پلی استر یا مخلوطی از پلی استر و پنبه تولید می شوند .  این به دلیل این است که پلی استر دارای استحکام خوب و دوام زیادی است و نیاز به مراقبت زیادی ندارد.

معمولا این ترکیب، ترکیبی از ۶۵ درصد و ۳۵ درصد پنبه است. پلی استر دارای مقاومت سایشی و مقاومت کششی خوبی است و همچنین درصد ازدیاد طول خوبی دارد.

پلی استر فقط  ۴ دهم درصد از وزن  خود را آب جذب می کند در حالی که این عدد برای نایلون ۴ درصد و برای پنبه ۸ درصد است.  پلی استر به سرعت خشک شده و خیلی سخت چروک می شود و به همین خاطر لباسهای تهیه شده از پلی استر نیازی به اتو ندارند.

پلی استر دارای مقاومت حرارتی بالایی است و در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد ذوب می شود. همچنین در پروسه تولیدی لباس به راحتی تثبیت می شود و پارچه پلی استر تا زمان زیادی حالت مورد نظر را حفظ می نماید.
‏‏پلی استر ذاتا لکه و کثیفی را سخت جذب می کند و برای یک لباس مناسب و خوب فوتبال می توان در مرحله تکمیل پارچه آنرا نیز ضد آب کرد.
در پایان لازم  به ذکر است که با توجه به فراگیر شدن فوتبال در جهان امروزه سایت های زیادی وجود دارند که به شما امکان طراحی آنلاین لباسهای ورزشی  و به ویژه  لباس فوتبال را می دهد تا از طریق اینترنت رنگ، مدل، نوشته و لوگوی لباس مورد نظر خود را طراحی کنید که از آن جمله می توان به وب سایت  ‏footballkitdesigner  ‎‏  اشاره کرد. ‏
تحریریه صنعت کهن ‏

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×