اخبار نساجی

مردم را نگران نکنید!

 

مردم را نگران نکنید!

اظهارات رئیس مجلس در مورد افزایش قیمت بنزین به ۲۰۰۰ تومان به قدری تکان دهنده بود که برای چند روز مردم را در بهت و حیرت فرو برد.

رئیس مجلس تصریح کرده بود: دولت به دنبال عرضه بنزین به قیمت ۲۰۰۰ تومان است همین خبرکافی بود که چنان شوکی در بین مردم ایجاد شود که بارها آرزو می کردند مرحله دوم هدفمندی با چنین قیمتی هرگز اجرا نشود، اما با این حال کسانی هم بودند که اظهارات رئیس مجلس درباره بنزین ۲۰۰۰ هزار تومانی رانمی توانستند هضم کنند و تأکید داشتند قیمت بنزین فوب خلیج فارس در نهایت بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان است بنابراین چگونه می توان قیمت بنزین رابرخلاف قانون وبالاتر از نرخ فوب خلیج فارس بالابرد، این در حالی است که مردم نسبت به قیمت بنزین طی روزهای اخیر بیشتر حساسیت بخرج می دادند .

موج تکذیب ها

البته پس از اظهارات رئیس مجلس برای چند روزی تأیید یا تکذیب قیمت بنزین ۲۰۰۰ تومانی از سوی دولت به تأخیر افتاد تا اینکه روز یک شنبه یک منبع آگاه بنزین ۲۰۰۰ تومانی را تکذیب کرد.این منبع آگاه تاکید کرده بود دولت هرگز نرخ بنزین را بیشتر از فوب خلیج فارس افزایش نخواهد داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته وی سخنانی که در مورد افزایش سه برابری قیمت حاملهای انرژی اظهار شده بود، صحت ندارد .
با این حال چون دولت هنوز در این مورد موضع رسمی خود را اعلام نکرده بود، دغدغه بنزین ۲۰۰۰ تومانی نگرانی و موضوعی نبود که مردم به راحتی از کنار آن بگذرند تا اینکه دولت به طور رسمی این موضوع را تکذیب کرد.

در این راستا مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رئیس جمهور در اطلاعیه ای، اظهارات غیرواقعی درباره قیمت گذاری بنزین به قیمت لیتری ۲ هزار تومان را تکذیب کرد.در اطلاعیه این مرکز آمده است: «در پی انتشار اظهاراتی مبنی بر تصمیم دولت برای فروش بنزین به قیمت لیتری دو هزار تومان، یادآور می شود که این اظهارات کاملاً عاری از حقیقت است.

دولت هیچ گاه و در هیچ یک از برنامه های خود چنین ارقامی را در نظر نداشته و در تمام طرحهای خود تمامی اطلاعات لازم را مستقیما در اختیار مردم قرار داده و خواهد داد.
از همگان انتظار دارد با درک شرایط کشور از انتشار مطالب غیرواقعی که موجب نگرانی مردم و التهاب کاذب می شود خودداری کنند.»

سناریوی بنزین ۱۰۰۰ تومانی در تلفیق

اما آنچه به واقعیت نزدیک است اینکه بنزین نه ۲۰۰۰ تومان، بلکه قرار است به یک هزارتومان افزایش یابد.
در این باره عضو کمیسیون تلفیق از پیشنهاد جدید ایجاد درآمد ۶۵ هزار میلیارد تومانی هدفمندی در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس این سناریو گازوئیل از ۱۵۰ تومان به ۳۰۰ تومان و قیمت بنزین از ۴۰۰ به ۱۰۰۰ تومان افزایش پیدا می کند.

عباسعلی نورا در گفتگو با فارس، در مورد سرنوشت هدفمندی یارانه ها در کمیسیون تلفیق گفت: گرچه با دو سوم آراء آیین نامه داخلی کمیسیون تلفیق اصلاح شد، اما باز هم مشکل هدفمندی یارانه ها حذف نشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×