اخبار فرش ماشینی

چین و آمریکا بیشترین خواهان فرش ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فرش دستباف از بعد تجاری برای کشور حائز اهمیت بوده بطوریکه در لیست صادرات غیرنفتی کشور جایگاه نخست همواره از آن فرش دستباف بوده است جایگاهی که امروز در اثر رکود تنزل کرده است.

سید رضی میری نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف گفت: تولید بیش از اندازه فرش دستباف از نبود فرهنگ رقابت صحیح بین تولیدکنندگان داخلی نشات می گیرد موضوعی که باعث شده تا به دلیل اشباع بازار این کالا افت قیمت در بازارهای جهانی را تجربه کند.

وی بابیان اینکه در سال‌های اخیر کشور چین تقاضای زیادی برای تابلو فرش دستباف داد، افزود:این مسئله تولیدکنندگان و بافندگان را به سمت تولید تابلو سوق داد که نتیجه آن کاهش  تولید فرش دستباف بود.

میری تصریح کرد: بازار اصلی این کالا خارج از کشور بوده و رکود در اروپا  بر بازار صادرات فرش دستباف کشور نیز سایه انداخت و کاهش صادرات را رقم زده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سید علی مرتضوی تولید کننده تابلوفرش دستباف افزود : به دلیل نبود حمایت از سوی مسئولان هم اکنون تولید فرش دستباف با کاهش ۳۰درصدی مواجه است و تحت تاثیر این موضوع صادرات در این بخش کمرنگ شده است.

این تولید کننده فرش در خصوص ثبت جهانی طرح ها و نقش های ایرانی گفت:تمامی تابلو فرش هایی که تا کنون به ثبت ملی و جهانی نرسیده  به ثبت ملی خواهد رسید.

وی در خصوص وضعیت صادرات تابلو فرش به دیگر کشور ها گفت: فرش و تابلو فرش های ایران در بازار کشورهای آمریکا، استرالیا و چین خواهان بسیاری دارد.

مرتضوی درباره وضعیت مواد اولیه مورد استفاده در این صنعت نیز اظهار داشت: نخ های مورد استفاده در فرش های داخلی بیشتر وارداتی است و بایستی در جهت حمایت از تولیدکنندگان زیرساخت اصولی در کشور شکل گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×