اخبار فرش ماشینی

تولید فرش در روستاهای اردبیل نهادینه می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اتحادیه فرشبافان اردبیل گفت: با مشارکت کمیته امداد استان و با برپایی کارگاه های فرش بافی برای مددجویان این نهاد، تولید فرش در روستاهای اردبیل نهادینه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک اژدرحسنی ظهر پنجشنبه در بازدید از کارگاه های فرش بافی مددجویان کمیته امداد اردبیل به مناسبت عید غدیرخم افزود: این طرح در روستاهای محروم و دور افتاده با برگزاری کارگاه های آموزشی با حداقل هزینه اجرا می شود.

وی با بیان اینکه هر فرشبافی برای عضویت در اتحادیه فرشبافان اردبیل باید دوره های آموزشی را سپری کنند، افزود: شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی بصورت رایگان بعد از دریافت گواهی پایان دوره از مرکز ملی فرش ایران به عضویت این اتحادیه در خواهند آمد.

رئیس اتحادیه فرشبافان اردبیل همچنین به پوشش بیمه ای فرشبافان در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: روند پوشش بیمه قالی بافان و فرش بافان این استان ادامه داشته اما برای توسعه خدمات باید این روند تسریع شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هنر فرشبافی به عنوان یکی از مشاغل سخت شناخته شده است ۲۰ درصد از حق بیمه فرشبافان را دولت تامین می کند که فرشبافان تنها با پرداخت هفت درصد از حق بیمه می توانند با دریافت دفترچه از مزایای بیمه ی تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

مدیر کل صنایع و معادن استان اردبیل نیز در این بازدید ضمن ارج نهادن به فعالیت زنان سرپرست خانوار که در جهت اشتغال و توانمندی خود تلاش می کنند، ادامه داد: ایران در تولید فرش مقام اول جهان را به خود اختصاص داده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ارژنگ عزیزی با بیان اینکه صادرات فرش اعتقادات، باورها و فرهنگ ایرانی اسلامی به کشور های دیگر انتقال می دهد تاکید کرد که از نظر سیاسی نیز تولید فرش به عنوان یکی از مهمترین اقلام ارز آور کشور محسوب می شود.

به گفته وی با نهادینه کردن این صنعت در روستا ها و صادرات فرش های تولیدی موقعیت کشور در بعد های مختلف تقویت خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل هم با اشاره به ایجاد کارگاه های آموزشی فرش بافی در روستای محروم و دور افتاده اردبیل عنوان کرد: در راستای پرکردن اوقات فراغت خانواده ها بحث برگزاری کارگاه های آموزشی در روستاهای محروم آغاز شده تا زنان و خانواده های تحت حمایت با صنعت آموزی به کسب درآمد دست یابند.

بهروز زلالی ادامه داد: شرکت کنندگان در این کارگاه های آموزشی بعد از پایان دوره و دریافت مدرک فنی حرفه ای از مزایای تسهیلات اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بهره مند شده و علاوه بر رونق بخشیدن به کسب و درآمد خود هنر فرش را در روستاهای خود نهادینه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه آزمون فنی حرفه ای شرکت کنندگان در کارگاه های آموزشی فرش در روستا برگزار خواهد شد، متذکر شد: دریافت کنندگان مدرک فنی با معرفی به سازمان تامین اجتماعی با پرداخت حداقل مبلغ با دریافت دفترچه از مزایای بیمه ی تامین اجتماعی نیز بهره مند خواهند شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×