اخبار فرش ماشینی

نساجی قربانی مافیای واردات

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه مهم ترین مشکل حال حاضر صنعت نساجی واردات بی رویه است، گفت: دولت زمانی می تواند پارچه های دسته چندم ترکیه و چین را وارد کشور کند که تولید کنندگان توانایی تولید نداشته و پاسخ گوی نیازهای جامعه نباشند.

کمال علی پور خنکداری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه صنعت نساجی کشور نسبت به دو دهه گذشته رشد قابل توجهی نداشته است، گفت: در این چند سال اخیر کارخانجات نساجی کشور به علت های مختلف توسط سودجویان و مافیای واردات پارچه تعطیل شده است.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار،در مجلس شورای اسلامی با یاد آوری تعطیلی کارخانه نساجی قائمشهر تصریح کرد: این کارخانه  که از تولید و صادر کنندگان نمونه و بزرگ  نساجی کشور است متاسفانه به بهانه های  واهی از جمله نوسازی  و واردات ماشین آلات جدید چند وقتی است تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی کارخانه های صنایع نساجی کشور باعث بیکاری هزاران نفر شده است از عملکرد ضعیف برخی از مدیران وزارت صنعت و معدن  انتقاد کرد و افزود: این وزارتخانه قانون حمایت از صنایع را نادیده گرفته و هیچ گونه حمایتی از کارخانه ها تعطیل شده نساجی کشور نکرده است.

علی پور واردات بی رویه و نداشتن مدیریت کنترل واردات را از مهمترین مشکلات موجود در صنعت نساجی کشور برشمرد  واظهارداشت: دولت زمانی می تواند پارچه های دسته چندم ترکیه و چین را وارد کشور کند که تولید کنندگان توانایی تولید نداشته و پاسخ گوی نیازهای جامعه نباشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه صنعت نساجی یکی از قطب های ارز آور در کشور محسوب می شود افزود: این صنعت به عنوان یکی از صنایع پایه  به بسترسازی مناسبی  نیاز دارد تا بتواند با ایجاد ارزش افزوده در توسعه صنعتی کشور پییشرو باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×