اخبار نساجی

حرکت خزنده برندهای بی‌کیفیت در بازار داخلی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

حرکت خزنده برندهای بی‌کیفیت در بازار داخلی

سیاستگزاران باید مراقب حرکت بازار به سمت برندهای ضعیف و بی کیفیت باشند.

محمد حسین برخوردار، رییس مجمع واردات، ضمن اشاره به ضرورت هوشمندی تجاری بنگاه های اقتصادی در کشور اظهار داشت: امروز همه کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی بر این نکته توافق نظر دارند که توسعه اقتصادی و تجاری کشور در گرو مدیریت کارآمد بنگاه های اقتصادی است. استمرار نوسانات نرخ ارز، عدم هماهنگی دستگاه های مرتبط با حوزه تجارت و عدم توجه به قواعد تجارت جهانی همگی آفاتی هستند که در کنار تبعات تحریم های غیر انسانی غرب می‌تواند کارمدی بنگاه های اقتصادی فعال درحوزه تجارت بین المللی را تحت تاثیر قرار دهد و درنهایت به پدیده شوم قاچاق دامن بزنند.

وی ادامه داد: این دو عامل یعنی نوسانات نرخ ارز و گسترش قاچاق که ارتباط دوسویه ای با یکدیگر دارند، این روزها چالش های بسیاری را پیش روی تجار قرار داده است، بطوریکه گاهی بقای شرکتهای خصوصی را نیز مورد تهدید جدی قرار داده است و نتیجه این امر چیزی نیست جز کم رنگ شدن حضور برندهای قوی و با کیفیت و گسترش محصولاتی که یا بصورت قاچاق و غیر قانونی واردکشور می شوند یا از کیفیت مناسبی برخوردار نمی باشند.

وی گفت: اساسا موضوع اقبال مردم به کالای شناخته شده، با کیفیت و دارای خدمات پس از فروش آن چیزی است که در همه کشورها امری معمول در سری هزینه های افراد تلقی می‌شود جزو اصول رفتار شناسی مشتریان است و به همین دلیل بنگاه های اقتصادی، ارتقای خدمات پس از فروش خود را راهکاری برای افزایش فروش خود می دانند، اما آنچه که امروز در بازار شاهد آن هستیم، تضعیف برندهای شناخته شده و هجوم برندهای ضعیف است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برخوردار افزود: همه تجار و بازرگانان ترجیح می‌دهند با کشوری تعامل داشته باشند که دارای نظام ارزی شفاف و با ثباتی باشد تا بتوانند بدون دست اندازهای اداری، فرایند واردات یا صادرات خود را به سهولت انجام دهند. اگر قصد داریم برای مقابله با قاچاق برنامه ریزی مدون و بلندمدتی داشته باشیم که موثر واقع شود، مسلما باید برای ثبات بازر ارز و آرامش آن تئوری کاربردی موثری در اختیار داشته باشیم.

عضو هیات رییسه اتاق تهران افزود: در شرایط فعلی هم تولید کننده و هم واردکننده از نابسامانی بازار ارز و فشار تحمیل شده از سوی کالای قاچاق و زیر زمینی ناراضی‌اند. مشکلات به‌وجود آمده در حوزه تنظیم بازار و قاچاق نشأت گرفته از نبود سیستم مدیریتی یکپارچه در حوزه ارزی، مالی و بانکی است، بطوریکه سبب شده است هزینه های غیر پیش بینی شده متعددی بر بنگاه های اقتصادی تحمیل شود که ادامه این روند و اصلاح نشدن آن موجب سرایت ضعف های موجود در بازار به سایر بخش ها نیز شده و بر مشکلات می افزاید که باید هر چه سریعتر اصلاح شود.

رییس مجمع واردات خاطرنشان کرد: تجربه های شکل گرفته در امر تنظیم بازار، کیفیت کالا و کیفیت خدمات پس از فروش را به عنوان شریان حیاتی بنگاه‌های بخش خصوصی می شناسد و بیانگر این واقعیت است که به دلیل مشکلات جدی و ساختاری در امر تجارت قانونی، کالاهای ضعیف به سهولت میتوانند جایگزین کالاهای قوی شوند و این موضوعی است که نباید بی اهمیت از کنار آن عبور کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×