اخبار نساجی

مجلس آماده بررسی طرح های پیشنهادی در خصوص بهبود صنعت فرش است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تبریز- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آمادگی لازم برای بررسی طرح های پیشنهادی در خصوص بهبود هنر صنعت فرش دستباف در مجلس وجود دارد.
مجلس آماده بررسی طرح های پیشنهادی در خصوص بهبود صنعت فرش است
به گزارش ایرنا ، احد خیری روز پنجشنبه در هنگام بازدید از محل دائمی نمایشگاه فرش دستباف ایران-تبریز (اتحادیه فرش دستباف روستایی استان آذربایجان شرقی ) به مصوبات اخیر مجلس در جهت حمایت از فعالان این صنعت اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه در بودجه سالجاری اعتبار مناسبی برای ارتقای تولید فرش دستباف به اتحادیه ها و تعاونی های فرش دستباف روستایی کشور تخصیص یافته است، انتظار می رود سطح تولید و رفاه فعالان این بخش ارتقا یابد.
وی صنعت فرش دستباف را یکی از مشاغل مهم روستاییان بر شمرد و بر حمایت از قشر زحمت کش قالیباف و افزایش کیفیت مواد اولیه، ابزار کار و تولید فرش تاکید کرد.

امانی مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان شرقی هم در این دیدار گزارشی از وضعیت و مشکلات قالیبافان روستایی، تعاونی های تحت پوشش و روند تولید فرش در سطح این استان ارائه کرد.
در قالب بودجه امسال ۱۲۰ میلیارد ریال برای بیمه قالیبافان و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تامین مواد اولیه و آموزش تعاونی های تولیدی فرش دستباف اختصاص یافته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×