اخبار نساجی

نشست اوپک و تلاش برای مهار تولید عربستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نشست اوپک و تلاش برای مهار تولید عربستان

برای سومین سال متوالی تغییری در تولید اوپک ایجاد نخواهد شد؟

وین، پایتخت اتریش، روز چهارشنبه و پنجشنبه این هفته میزبان وزرای نفت و صدو شصت و یکمین نشست اوپک خواهد بود و مسائل مهم این حوزه اعم از میزان تولید، بحران اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا را مورد بررسی قرار خواهند داد. لازم به یادآوری است که اعضای اوپک در مجموع یک سوم تقاضای نفت جهان را تأمین می کنند.

در نشست دسامبر ۲۰۱۱ اعضای اوپک توافق کردند با احتساب تولید غیررسمی براساس افزایش تقاضا که از سوی کشورهای عربستان، کویت، عراق و لیبی تأمین خواهد شد، میزان تولید از ۳۰ میلیون بشکه در روز فراتر نرود. اما کارشناسان پیش بینی کرده اند که در این نشست توافق مهمی صورت نگیرد و میزان تولید در حجم ۲۴.۸۴ میلیون بشکه در روز ثابت باقی بماند که با این اوصاف برای سومین سال متوالی تغییری در تولید اوپک ایجاد نخواهد شد. عربستان با تولید ۱۰ میلیون بشکه در روز در ماه آوریل شاهد افزایش ۹.۹ درصدی در میزان تولید بوده است. گفتنی است کاهش میزان تولید از دیگر موضوعاتی است که قرار است در نشست اوپک مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است اختلافات زیادی میان اعضای اوپک دیده می شود، مثلاً کشورهایی همچون ایران و ونزوئلا خواهان بازگشت قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار هستند. این در حالی است که قیمت نفت طی هفته های اخیر شاهد کاهش قابل ملاحظه ای به دلیل کاهش رشد اقتصاد جهانی و بحران بدهی اروپا بوده است و همچنان بازارهای جهانی منتظر برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی یونان در ۱۷ ژوئن هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گفتنی است اسپانیا نیز به تازگی کمک ۱۰۰ میلیارد یورویی را از اتحادیه اروپا برای تزریق سرمایه به بانکها دریافت کرده است که این مسئله نیز در بازارهای جهانی نفت بی تأثیر نبوده است. یک کارشناس اقتصادی می گوید: نوسانات در قیمت نفت بیش از همه متأثر از تحولات یونان و ایران بوده است. این در حالی است که تحریم های نفتی اعمال شده از سوی اتحادیۀ اروپا علیه ایران از ابتدای ماه میلادی آینده(جولای) آغاز خواهد شد. پیش از برگزاری نشست اوپک، وین میزبان کنفرانسی با حضور مهمترین شرکتهای نفتی جهان با حضور رویال داچ شل و توتال خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×