اخبار نساجی

مردم به بهبود روابط خارجی رای دادند/تاثیر مثبت نتیجه انتخابات بر اقتصاد ایران

 

عضو کارگروه حمایت از تولید با اشاره به فضای مثبت ایجاد شده بعد از اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: مردم در این انتخابات به بهبود روابط بین المللی کشورمان رای دادند که امیدواریم با اجرایی شدن آن وضعیت حوزه اقتصاد و تولید کشور بهتر شود.

آرمان خالقی در پاسخ به این سوال که انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران چه تاثیری بر فضای اقتصادی و تولید ایران خواهد داشت؟ توضیح داد: در رقابت های انتخاباتی این دوره اقتصاد حرف اصلی اغلب کاندیداها بود و اغلب کاندیداها نیز روی بهبود روابط خارجی ایران تاکید داشتند که در این بین رویکرد آقای روحانی نظر مردم را به خود جلب کرد.

او با اشاره به تاکید رئیس جمهوری جدید ایران بر تنش زدایی در روابط بین المللی ایران عنوان کرد: اگر تغییری در روابط خارجی ایران ایجاد شود کسی نباید حتی فکر کارشکنی در این رویکرد را کند و همه باید در جهت رای مردم رفتار و عمل کنند.

وی با اشاره به تاثیرات منفی تحریم ها بر اقتصاد کشور عنوان کرد: اثرات منفی تحریم ها بر تولید و صنعت کشور کم نبوده است. از جمله می توان به تاثیر منفی تحریم ها بر صادرات ایران، مشکلات ایجاد شده در نقل و انتقال پول و مشکلات ایجاد شده در بیمه و حمل و نقل کالاها با کشتی اشاره کرد.

عضو کارگروه حمایت از تولید در عین حال با بیان اینکه عادی سازی روابط با کشورهای دیگر فرایندی زمان بر خواهد بود، گفت: از سوی دیگر واحدهای تولیدی در این چند سال اخیر خود را با شرایط تحریمی تطبیق داده اند که این باعث شده است در نبود کالاهای وارداتی و رقیب خارجی کیفیت کالاهای تولید داخل با افت مواجه شود. حالا اگر شرایط تغییر کند و زمینه برای بهبود شرایط اقتصادی و ورود دوباره کالاهای خارجی فراهم شود، باید طوری عمل کرد که واحدهای تولیدی مجددا بتوانند خود را با شرایط جدید وفق داده تا از بابت تسهیل در روابط تجاری کشور آسیب نبینند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خالقی اضافه کرد: البته تسهیل در روابط خارجی در نهایت به نفع اقتصاد و تولید کشور تمام خواهد شد. به طوری که حداقل تاثیر مثبت آن ورود راحت تر مواد اولیه، آسان شدن شرایط صادرات و ایجاد آرامش در فضای اقتصادی کشور خواهد بود.

وی افزود: شرایط تحریم شرایط گلخانه ای است و برداشته شدن یکباره آن بدون برنامه ریزی درست باعث صدمه خوردن تولید خواهد شد.

این فعال صنعتی همچنین با ابراز امیدواری نسبت به انتخاب تیم توانمند اقتصادی از سوی رئیس جمهوری جدید توضیح داد: وزرای جدید باید در قامت وزارتخانه های اقتصادی کشور باشند. از سوی دیگر رئیس کل بانک مرکزی نیز که تغییر خواهد کرد باید فرد توانمندی باشد و فکر نکند بانک مرکزی مانند انجمن بانک ها است. اعضای اقتصادی دولت باید با یکدیگر هماهنگ باشند و تصمیمات آنها در تناقض با یکدیگر نباشد.

وی پیشنهاد داد: بهتر است وزرای جدید اقتصادی قبل از انتخاب شدن با صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی کشور نیز مصاحبه داشته باشند تا در نهایت بهترین افراد برای اداره وزارتخانه های اقتصادی انتخاب شوند.

به گفته وی باید تلاش شود از فضای امید ایجاد شده در کشور به نفع پیشرفت کشور استفاده شود و اگر این فضای نشاط درست مدیریت شود، می توان به پیشرفت های اقتصادی بیشتری نسبت به گذشته دست یافت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×