اخبار نساجی

فعال آمریکایی: تحریم‌های آمریکا علیه ایران جنایتکارانه است

 

یک فعال آمریکایی صلح و عدالت گفته است، اقدام آمریکا در تحریم ایران نه تنها ‘متکبرانه’ بلکه ‘جنایتکارانه’ است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت شبکه خبری پرس تی وی روز دوشنبه (۲ آوریل/ ۱۴ فروردین) نوشت: الی اومانی، فعال نیویورکی طرفدار صلح و عدالت گفت: تمام تحریم‌ها تلاشی برای فلج کردن اقتصاد ایران بوده و تا جایی که من می‌دانم یک اقدام جنایتکارانه است. این نه فقط (یک اقدام) متکبرانه، بلکه جنایتکارانه است.

وی افزود: با این وجود آن‌ها همه این قوانین را تصویب می‌کنند و به خاطر این که در نهادهای بین‌المللی قدرت دارند این فشارها را بر کشورهای دیگر اعمال می‌کنند.
این فعال امریکایی با اشاره به ناکارآمدی تحریم‌های ضدایرانی غرب، به پرس تی وی گفت: ثابت شده است که این تحریم‎ها موثر نیستند، اما به عنوان تحریم بر مردم تاثیر می‌گذارند.

گفتنی است، چین با رد تحریم‌های جدید امریکا علیه کشورهای وارد کننده نفت ایران گفته است، واشنگتن حق ندارد طبق قوانین داخلی خود تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهای دیگر اعمال کند.

وزارت امور خارجه چین روز شنبه در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: طرف چینی همواره با این که یک کشور طبق قوانین داخلی خود تحریم‌های یکجانبه‌ای علیه کشور دیگری اعمال کند، مخالف بوده است. به علاوه اعمال این تحریم‌های یکجانبه علیه کشور سوم را نمی‌پذیرد.
امریکا و اتحادیه اروپا از آغاز سال ۲۰۱۲ تحریم‌های شدیدی علیه بخش‌های مالی و نفتی ایران اعمال کرده و ادعا می‌کنند که برنامه انرژی هسته‌ای تهران جنبه نظامی دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تهران با رد این ادعاها خاطر نشان می‌کند که بازرسی‌های مداوم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ‌گونه مدرکی حاکی از وجود انحراف در برنامه انرژی هسته‌ای ایران به سوی اهداف نظامی را به دست نداده است.

این اقدامات علیه کشوری که از اعضای برجسته اوپک به شمار می‌آید، موجب افزایش بهای سوخت در ایالات متحده شده است و تهدیدی برای تلاش‌های اوباما در راستای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ماه نوامبر به شمار می‌آید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×