اخبار نساجی

تعداد کار آفرینان کشوردو برابر متوسط جهانی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تهران – وزیر تعاون روز پنجشنبه گفت : تعداد کار آفرینان کشور دو برابر متوسط جهانی است و تاکنون ۸۵۰۰ طرح کارآفرینی با ظرفیت اشتغال زایی ۴۰۰ هزار نفری نیز دریافت شده است
تعداد کار آفرینان کشوردو برابر متوسط جهانی است

به گزارش ایرنا،’محمد عباسی ‘روز پنجشنبه در همایش ‘ اندیشه سازان کار آفرین ‘ که در محل تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد با اشاره به رشدعلمی ۱۱ درصدی ایران گفت : این رشد تعجب همگان را بر انگیخته است و ما شرح این افتخارات و پیشرفتها را نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان می شنویم .
عباسی تاکید کرد: توجه دولت بر اشتغال زایی و حل مشکلات اقتصادی متمرکز است و در سال های گذشته این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفته است .
وزیر تعاون تلاش های دولت در زمینه طرح مسکن مهر را یادآور شد و با اشاره به ساماندهی یک و نیم میلیون متقاضی مسکن مهر و معرفی این افراد به وزارت مسکن و شهرسازی گفت : برخی گمان می کردند که تعاونی ها قادر نیستند این مشکل را حل کنند اما مردم ما نشان دادند که می توانند در کارهای بزرگ وارد شوند و آن را به نتیجه برسانند.

وزیر تعاون افزود: بخش تعاون در این مورد از ظرفیت ها و قابلیت های مناسبی برخوردار است و هر هفته نیز جلسه ای به همین منظور با حضور رییس جمهور تشکیل می دهد .
وی با بیان اینکه هم اکنون نیز در سامانه ثبت نام کارجویان این وزارتخانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر کارجو ثبت نام کرده اند گفت : ازمیان این تعداد ۱۴۰ هزار نفر برای سرگروهی فعال اعلام آمادگی کرده اند ، این آمار نشان از این دارد که می توان با اتکاء بر این کارآفرینان فرصتهای خوب شغلی در کشور ایجاد کرد .
وی به آماری از موسسه دیده بان کار آفرینی جهان اشاره کرد و گفت‌: ایرانی ها در مقایسه با دیگر کشورها بالاترین رتبه در پذیرش کسب و کار خطر پذیر را دارند که نشان از روحیه بالای کار آفرینی است و در حال حاضر در صد این روحیه ۲ برابر متوسط جهانی است.

‘مرتضی تمدن ‘ استاندار تهران نیز درهمایش بزرگ اندیشه سازان کارآفرین با انتقاد از کسانی که حاضر نیستند حرکت عظیم دولت در زمینه پیشرفت کشور را ببینند گفت‌: ما سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده را گزارش کردیم و این آمار دقیقی است .

وی به هجمه عده ای به خادمان کشور و مردان بی ادعای دولت اشاره کرد و گفت : عده ای آمارهای دولت در زمینه اشتغال را دروغ می پندارند ،کسانی که این آمار را نادرست می خوانند چشم خود را بر واقعیات و حرکت عظیم دولت بسته اند و هرچه می خواهند از تریبون های رسمی کشور در این مورد اعلام می کنند.
دولت اساس کار با مردم را بر پایه سلامت و صداقت پایه ریزی کرده است و از ابتدا به جنگ کسانی رفته است که به بیت المال دست اندازی کرده و درصدد تقویت پایه های زر و زور خود هستند. این دولت از ثروت بیت المال برای خود کیسه ندوخته و حساب های بانکی اشراف زادگان را پر نکرده و بستگان خود را در مسوولیتهای مهم نگمارده است .
وی با بیان همت دولت در زمینه ایجاد ۳۶۰ هزار فرصت شغلی در استان تهران گفت : در این زمینه ابتدا باید فرهنگ سازی صورت گیرد .کار آفرینان زیادی برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند اما دستشان خالی است و نیازمند حمایت نظام بانکی هستند .
وی با اشاره به طرح های کارآفرینی در تهران افزود : حدود هشت و نیم میلیون نفر در تهران زندگی می کنند و اگرچه سیاست دولت بر تمرکز زدایی از تهران است اما نمی توان بحث کار آفرینی و ایجاد فرصتهای شغلی را در اینجا نادیده گرفت .

تمدن در پایان گفت‌: امیدواریم با بهره مندی از وصایای امام راحل ، و الهام از منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست جمهوری ماموریت خود در این زمینه با موفقیت انجام دهیم .
نخستین همایش اندیشه سازان کار آفرین امروز با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور ، محمد عباسی وزیر تعاون ، مرتضی تمدن استاندار تهران و جمعی از کارآفرینان در وزارت کشور برگزار شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×