اخبار نساجی

شکستن قیمت برنج همزمان با فصل برداشت

 

شکستن قیمت برنج همزمان با فصل برداشت

دبیر انجمن برنج از آغاز فصل برداشت برنج در استان‌های شمالی خبر داد و گفت: برخلاف اظهارنظر برخی مسئولان مبنی بر تاثیر واردات برنج در شکستن قیمت آن در بازار، برداشت برنج ایرانی از شالیزرها باعث کاهش قیمت این محصول شده است.

جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در حال حاضر شرایط برای برداشت برنج از شالیزارهای کشور مناسب است و به دلیل بارش‌های مناسب و آفتاب تند کیفیت برنج ایرانی در سال جاری بسیار بالاتر از سال‌های گذشته شده است.

وی افزود: در سه ماهه اول امسال ۵۳۷ هزار تن انواع برنج خارجی به کشور وارد شد که ۹۳ درصد سه ماهه سال گذشته بوده است اما برخی از مسئولان به اشتباه بر ادامه واردات بی‌رویه برنج اصرار دارند و معتقدند این اقدام سبب کاهش قیمت برنج در بازار داخلی شده است.

دبیر انجمن برنج با اشاره به قیمت‌های خرید تضمینی برنج که از کیلویی ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، گفت: قیمت خرید تضمینی برنج برای امسال در شهریور ماه سال گذشته تعیین شد که نسبت به هزینه‌های تولید امسال بسیار پایین است که باعث کاهش سطح زیر کشت ارقام پرمحصول برنج در سال‌های آینده می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

علیزاده شایق پیش‌بینی کرد: حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در سال جاری تولید شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×