اخبار فرش ماشینی

موافقت‏نامه ایران و سوریه برای تجارت پنبه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سرپرست اداره کل بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از لازم‏الاجرا شدن موافقت‏نامه تجارت ترجیحی ایران و سوریه از اسفندماه امسال خبر داد.
سیدحسین حسینی در این باره گفت: مراحل اجرایی این موافقت‏نامه با پایان مراحل تقنینی آن در دو کشور و بر اساس توافقات دو طرف در اجلاس کمیته عالی همکاری‏های اقتصادی ایران و سوریه آغاز می‏شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۶۱ قلم کالای ایرانی از بخش‏های صنعت، منسوجات و کشاورزی و در مقابل ۲۹۶ قلم کالای سوری مشمول موافقت‏نامه تجارت ترجیحی می‏شود، افزود: از این پس کلیه تجار و فعالان اقتصادی می‏توانند از تسهیلات تجاری این موافقتنامه بهره‏مند شوند.

حسینی اضافه کرد: موافقت‏نامه تجارت ترجیحی ایران و سوریه در اسفندماه ۱۳۸۴ در جریان اجلاس کمیته‏های همکاری اقتصادی دو کشور به امضا رسید و ضمیمه آن در تیرماه ۱۳۸۶ نهایی شد. دسترسی متقابل به بازارهای داخلی، ایجاد محیط امن و پیش‏بینی پذیرتر برای رشد پایدار تجارت، تسریع فرآیند توسعه اقتصادی دو کشور و حذف تدریجی تعرفه‏های گمرکی برای توسعه تجارت متقابل از جمله اهداف این موافقت‏نامه است.
مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: روغن، نخ، یخچال و فریزر و تجهیزات سردکننده، ماشین‏آلات و منسوجات، لاستیک، مبلمان و غیره از جمله عمده‏ترین کالاهایی هستند که طرف سوری خواستار کاهش تعرفه‏ای آنها از ایران بوده است.

حسینی اضافه کرد: همچنین نشاسته گندم و ذرت، مرکبات، روغن زیتون، پلی اوره تان، نخ پنبه و منسوجات، محصولات پلاستیکی، موادشوینده و پاک‏کننده و… نیز ازجمله کالاهای ایران جهت اخذ تعرفه ترجیحی از سوریه هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×