اخبار نساجی

تامین ارز ارتباط مستقیمی با تنظیم کالای اساسی دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دلیل ضریب بالای وابستگی سبد مصرفی خانوار به واردات، بروز مشکل در تامین ارز باعث تاثیر مستقیم بر نرخ آنها خواهد شد.

حسین رادمرد با بیان اینکه تامین ارز ارتباط مستقیمی با تنظیم کالای اساسی دارد گفت: به دلیل ضریب وابستگی بالای کالاهای اساسی و ضروری (سبد مصرفی خانوار ) به واردات هرگونه بروز مشکل در تامین ارز کالاهای مذکور و یا تغییر نرخ پایه ارز یا سایر نرخ ها تاثیر مستقیمی بر مقادیر تامین کالای اساسی و نرخ آنها خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بازار یک موجود زنده است و باید هر اقدامی دراین حوزه به موقع صورت گیرد که از آن جمله موضوع تامین ارز کالاهای اساسی است. تنظیم بازار و تولید آنچنان به موضوع ارز، قیمت و فراوانی آن حساس است که به هیچ عنوان نمی توان از آن غفلت کرد.

وی همچنین درباره تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی در سال ۹۱ توضیح داد: در این سال که در واقع سال سختی برای اقتصاد ایران بود، مشکلات عدیده ای در تامین نقل و انتقال ارز ناشی از تحریم های بین المللی بوجود آمد که منجر به کاهش عملکرد بخش خصوصی در تامین کالای اساسی کشور شد، اما از دیگر سو حضور موثر دولت در قالب ۲ شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام موجب شد تا روند تامین و توزیع کالای اساسی با موفقیت پیگیری شود.

رادمرد افزود: دولت در سال گذشته با مدیریت منسجم، اهداف دشمن در قالب تحریم های بین المللی را ناکارآمد کرد و در کنار آن با تنظیم بازار موثر کالاهای اساسی از طریق عرضه ذخایر کشور و ارائه نرخ متعارف مانع از بروز هر گونه کمبود شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مقام مسئول در وزارت صنعت با تاکید بر اینکه هم اکنون کشور از نظر ذخایر کالاهای اساسی در شرایط خوبی قرار دارد ابراز امیدواری کرد امسال با تلاش مسئولان ذیربط ارز مرجع مورد نیاز کالاهای اساسی تامین شده و بازار با مشکلی مواجه نشود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×