اخبار نساجی

دلار و سکه در سراشیبی سقوط

 

دلار و سکه در سراشیبی سقوط

روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، رخداد مهمی در بازارهای جهانی رقم خورد.

قیمت طلا با سقوطی آزاد مواجه شد تا واکنشی جدی به کاهش التهابات سیاسی در سوریه نشان داده باشد.دور شدن منطقه از شرایط جنگ و عقب‌نشینی آمریکا از مواضع نظامی علیه سوریه طی هفته گذشته موجب کاهش قیمت‌ها در بازارهای جهانی و داخلی شده است اما ۲روز پایانی هفته گذشته روند نزولی قیمت‌ها در بازارهای جهانی شدت قابل‌توجهی گرفت. هر اونس طلا طی این دو روز حدود ۵۰دلار ارزان شد تا سقوطی کم‌سابقه را تجربه کرده باشد.

این شاخص روز گذشته به مرز یک هزار و ۳۰۰دلار نزدیک شد و به یک هزار و ۳۱۳دلار رسید. این در شرایطی است که روز گذشته بازار ایران در تعطیلی به سر برده و تأثیر این سقوط قیمت‌ها، امروز در بازار خود را نشان خواهد داد. فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند تا این موضوع موجب شکسته شدن خط یک میلیون تومان در قیمت سکه تمام بهار آزادی شود. همگرایی دلار و طلای جهانی در نزول قیمت موجب خواهد شد تا بهای طلا و سکه در ایران نیز همچنان در مدار نزولی حرکت کند.

هر گرم طلای ۱۸عیار نیز که روز پنجشنبه به ۱۰۴هزار تومان رسید، احتمالا با توجه به ریزش نرخ جهانی طلا، تا زیر ۱۰۰هزار تومان پایین خواهد آمد. اگر تغییر قابل توجهی در نرخ‌های جهانی رخ ندهد، امروز بازار طلا و ارز ایران شرایط ویژه‌ای را در ریزش قیمت‌ها تجربه خواهد کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×