اخبار نساجی

قرارگاه خاتم الانبیا از پروژه های نفتی خلع ید نمی شود / برگزاری مناقصه جدید در برخی پروژه ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

قرارگاه خاتم الانبیا از پروژه های نفتی خلع ید نمی شود / برگزاری مناقصه جدید در برخی پروژه ها

    معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه قرار نیست قرارگاه خاتم الانبیا از پروژه های نفتی خلع ید شود، گفت: با توجه به ضرورت تسریع در اجرای پروژه ها امکان دارد پس از توافق با قرارگاه خاتم الانبیا، در برخی از پروژه ها، مناقصه جدیدی برگزار و پیمانکار دیگری جایگزین شود.

حمیدرضا عراقی در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: قرارگاه خاتم الانبیا پیمانکار خوب شرکت ملی گاز است و در حال حاضر پروژه های بزرگی را برای ما انجام می دهد.

وی با بیان آنکه مشکلاتی در تامین فاینانس های داخلی و خارجی برخی پروژه ها بوجود آمده که باید آنها را رفع کنیم، ادامه داد: وظیفه ملی خود می دانیم که خطوط انتقال را هرچه سریعتر احداث و مشکلات پیش روی اجرای آنها را رفع کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز خاطرنشان کرد: امکان دارد برای ادامه اجرای پروژه ها، توافقات جدیدی را با قرارگاه خاتم الانبیا داشته باشیم که این به معنای خلع ید یا کنار گذاشتن این قرارگاه از پروژه های شرکت ملی گاز نخواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز افزود: احتمالا در برخی پروژه ها توافقات جدیدی را با قرارگاه خاتم الانبیا خواهیم داشت که بر اساس آن امکان دارد که مناقصه جدیدی برگزار و پیمانکار دیگری جایگزین شود.

عراقی اضافه کرد: احتمال دارد که برای احداث بخش هایی از خط لوله ششم سراسری (خط لوله صادرات گاز به اروپا) و خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز (استان سیستان و بلوچستان) مناقصه جدید برگزار شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه این تغییرات احتمالی توافقی است و جنبه قهری ندارد، خاطرنشان کرد: البته هنوز وضعیت هیچ کدام از این پروژه ها مشخص نشده و در حال مذاکره و توافق در این زمینه هستیم.

پیش از این نیز جعفری نسب مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت نیز از تغییر پیمانکار احداث دو خط لوله از خوزستان به تهران (قرارگاه خاتم الانبیا) خبر داده بود.

به گفته وی، خط لوله انتقال فرآورده های نفتی از آبادان به تهران و همچنین خط انتقال نفت خام از سیزاب اندیمشک به تهران، پس از گذشت سه سال از زمان امضای قرارداد هنوز احداث نشده اند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران خاطرنشان کرده بود که برنامه تغییر پیمانکار این دو خط لوله را در دستور کار داریم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×