اخبار فرش ماشینی

تاجیکستان مشتری جدید فرشهای ایرانی

 

تاجیکستان مشتری جدید فرشهای ایرانی

تاجیکستان در حال تبدیل شدن به بازار مناسبی برای فرش های ایرانی است.

علاقه مردم تاجیکستان به فرش های ایرانی سبب شده است از سه سال پیش تاکنون ۴ فروشگاه بزرگ فرش فروشی در بهترین نقاط شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان راه اندازی شود.

رضا ذوالقدر فروشنده فرش ایرانی گفت: یک خانواده تاجیک سه سال قبل برای خرید فرش ایرانی با سه گزینه سفر به ایران ، خرید از واسطه ها یا سفر به کشور ثالث رو به رو بود.

وی که نخستین مغازه فروش فرش های ایرانی را در تاجیکستان راه اندازی کرده است می گوید: عرضه مستقیم و انبوه فرش های ایرانی با طرح ها و رنگ های فراوان سبب شناخت بیشتر مردم تاجیکستان از فرش های کشورمان شده است به گونه ای که بسیاری از تاجیکان ترجیح می دهند در منازل خود از فرش های ایرانی استفاده کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حسینی یکی دیگر از تولیدکنندگان و فروشنده فرش ایرانی نیز با اشاره به اینکه سلیقه مردم تاجیکستان در فرش شبیه ایرانیان است ، گفت: بازار فرش تاجیکستان که قبلا در اختیار ترکیه و چین بود اندک اندک به سوی فرش های ایرانی می رود.

یکی از خریداران تاجیک گفت: از چند سال پیش آرزوی خرید فرش های ایرانی را داشتم اما امکان سفر به ایران برای این کار فراهم نشد که با راه اندازی مغازه های فروش فرش های ایرانی اکنون به راحتی می توان هر فرشی را به آسانی خریداری کرد.

برخی از تاجیکان تنوع رنگ ، فراوانی طرح و قیمت مناسب را از دلایل انتخاب فرش های ایرانی برای منازل خود می دانند.

با توجه به اشتراکات تاریخی کشورمان با تاجیکستان و کشورهای آسیای مرکزی به نظر می رسد نه تنها تاجیکستان بلکه همه کشورهای منطقه بازار مناسبی برای فرش های ایرانی باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×