اخبار نساجی

سهم ۶ درصدی معدن در تولید ناخالص داخلی

 

سهم 6 درصدی معدن در تولید ناخالص داخلی

تهران – معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم معدن در تولید ناخالص داخلی کشور ۶ درصد است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ‘ وجیه اله جعفری‘ افزود: صادرات فولاد ۳۳ درصد از صادرات غیرنفتی و ۴۵ درصد از صادرات صنعتی و معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین با بیان اینکه در سال ۱۳۵۷ ظرفیت فولاد خام ۶۷۰ هزار تن بوده و ۳۶۸ هزار تن فولاد تولید شده،افزود: ظرفیت محصولات فولادی نیز در این سال یک میلیون و ۷۳۰ هزار تن و تولید آن ۶۷۱ هزار تن بود.

جعفری افزود: در پایان سال ۱۳۸۹ ظرفیت تولید فولاد خام کشور ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و تولید آن ۱۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تن بود و در محصولات فولادی نیز در این سال ظرفیت به ۲۹ میلیون تن و تولید به ۱۶ میلیون تن رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سرپرست ایمیدرو ادامه داد: امروز ظرفیت محصولات فولادی در کشور ۳۱ میلیون تن و ظرفیت فولاد خام ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است و در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۱ میلیون تن فولاد تولید شد.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در افق سند چشم انداز باید به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام و در پایان برنامه پنجم باید به تولید ۴۳ میلیون تن فولاد خام دست پیدا کنیم افزود: در سند چشم انداز باید به صادرات ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد برسیم و ۳.۵ درصد از تولید فولاد جهان را در اختیار داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تولید ۱۱ میلیون تن فولاد در ۱۰ ماهه سال جاری ، گفت: بر اساس هدفگذاری انجام شده، تولید فولاد به ۵۵ میلیون تن در افق ۱۴۰۴ خواهد رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×