اخبار نساجیمد و پوشاک

شکایت نکن … صادر کن!

گفتگو با نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان ماشین آلات صنعت پوشاک ترکیه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بهنام قاسمی – مجله نساجی کهن

گفتگو با نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان ماشین آلات صنعت پوشاک ترکیه و مدیر عامل شرکت روبوتک

اتحادیه KOMID یکی از حامیان اصلی نمایشگاه ماشین آلات پوشاک استانبول ۲۰۲۲ بود حدود ۲ سال پیش تاسیس شده است KOMID که مخفف اتحادیه تولیدکنندگان ماشین آلات پوشاک می باشد با هدف هم افزایی در فروش،  بازاریابی و صادرات ماشین آلات نساجی ساخت ترکیه شکل گرفته است تا بتوانند با همکاری تمام اعضا در جهت رشد این بخش گام بردارد.

komid-logo-2

در حاشیه نمایشگاه با آقای تونجای نایب رئیس هیئت مدیره این انجمن گفتگویی انجام دادیم:

لطفاً در مورد انجمن ماشین آلات صنعت پوشاک ترکیه و فعالیتهای آن توضیحاتی را ارائه دهید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این انجمن با هدف حمایت از تولیدکنندگان ماشین آلات صنعت پوشاک ترکیه برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی، انجام فعالیت های بازاریابی برای افزایش فروش و صادرات،  افزایش سهم بازار و البته انتقال نظرات مشکلات و خواسته های همکاران به مسئولان دولتی به شکل سریع تر و قدرتمند تر تشکیل شده است. همواره با هم بودن موجب پیشرفت است.

در حال حاضر حدود ۶۰ عضو داریم و هدف ما رسیدن به ۱۰۰ عضو است. اعضای ما باید احتیاجات صنایع پوشاک در بخش ماشین آلات و تجهیزات،  برنامه نویسی و غیره را تولید کنند که ساخت ترکیه است. یک اتحادیه  کاملا تخصصی هستیم و به سرعت در حال رشد.

 

در مورد نمایشگاه ماشین آلات پوشاک و صنایع وابسته استانبول امسال چه فکر می کنید؟

این نمایشگاه یک نمایشگاه قدیمی است که امسال بیست و هفتمین دوره خود را طی می کند اما امسال با مشارکت شرکای جدید خود یعنی شرکت برگزار کننده نمایشگاه آی تی ام برگزار شد که میتوان آینده امیدوار کننده ای را برای آن در نظر داشت.

برای ما بسیار مهم است و قصد داریم با تمام توان به رشد و تقویت این نمایشگاه کمک کنیم در تمام دنیا در این بخش ۴ نمایشگاه بزرگ وجود دارد. نمایشگاههای   Texprocess آلمان  و آمریکا، نمایشگاه CITME چین و همین نمایشگاه ترکیه.

نمایشگاه آمریکا به دلیل اینکه صنعت تولید پوشاک و نساجی در آمریکا تقریباً به صفر رسیده و از بین رفته است و عملا اعتباری ندارد. چین نیز بعد از پاندمی به یک محل ترسناک برای نمایشگاه و مسافرت تبدیل شده است. نمایشگاه تکس پروسس آلمان نیز که خود ما در آنجا به عنوان شرکت روبوتک غرفه گذار بودیم با مشکلات جدی روبروست.

اول اینکه تعداد غرفه گذاران و بازدید کنندگان بسیار کم بود. چینی ها به نمایشگاه نیامده بودند و سایر کشورهای صاحب صنعت پوشاک که هدف ما برای فروش ماشین آلات پوشاک هستند مانند بنگلادش، ویتنام ، هندوستان و بسیاری از مشتریان در منطقه خاورمیانه و آفریقا به دلیل عدم صدور ویزا در نمایشگاه حاضر نشدند. نمایشگاهی که مشتری نتواند بیاید و بازدید کند برای ما ارزشی ندارد.

شرکت ما به عنوان شرکت روبوتک به تنهایی حدود ۴۰ هزار یورو در آلمان هزینه کردیم اما اصلاً راضی نبودیم و انتظارات ما را برآورده نکرد. ما اعتماد زیادی به نمایشگاه ماشین آلات پوشاک استانبول داریم و اعتقاد داریم در چند سال آینده بزرگترین و تنها نمایشگاه در بخش ماشین آلات پوشاک در جهان خواهد بود. در ترکیه مشکلات ویزا وجود ندارد و ویزا گرفتن راحت است. هتل های خوب در استانبول از حد تصور بالاتر هستند. دسترسی ها آسان است.

خرید و رفاه توریست بسیار بالاست. استانبول مزیت‌های بسیار بالاتری از فرانکفورت برای چنین نمایشگاهی دارد. قصد داریم با حمله های درست و بازاریابی دقیق و خوب نمایشگاه های دیگر را حذف کنیم  و نمایشگاه ماشین آلات پوشاک استانبول را به بهترین و اولین  نمایشگاه بزرگ دنیا تبدیل کنیم. نمایشگاه باید در مرکز صنعت نساجی برگزار شود که ترکیه یکی از مهم‌ترین مراکز و با مزیت های بالاست. امروز حضور در نمایشگاه های خارجی بسیار پر هزینه است اگر بتوانیم نمایشگاهی داشته باشیم که در دنیا اول باشد اعضای ما با هزینه بسیار کمتر می‌توانند خیل عظیمی از بازدیدکنندگان منطقه و جهان را ملاقات کنند.

نظر شما در مورد شرایط اقتصادی موجود در ترکیه و جهان چیست؟

شعار اصلی ما در اتحادیه این است شکایت نکن صادرات کن. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای در حال توسعه مشکلات اقتصادی عمیقی وجود دارد. به نظر من به عنوان کسی که درس اقتصاد خوانده برای حل مشکلات در این کشورها تنها یک راه وجود دارد و آن هم صادرات است. اعتقاد دارم که برای حل مشکلات باید بیشتر از آنچه که مصرف میکنیم تولید کنیم در غیر این صورت تورم افزایش بدهی های خارجی و غیره مواجه خواهیم شد.

مشکل اصلی در دنیای امروز هم اینجاست که مصرف گرایی و کمبود تولید در دوران کرونا هرج و مرج ایجاد کرده است. ترکیه در حال حاضر بسیار خوش شانس است که توانسته از طریق توریست بخشی از مشکلات اقتصادی را حل کند. ایران هم پتانسیل های توریست تاریخی و زیارتی خوبی دارد اما به دلایل مختلف سیاسی فعلا از این شانس محروم است. به همین دلیل ما در انجمن خود این شعار را داریم که به جای شکایت کردن از تورم و اوضاع اقتصادی تولید کن و صادر کنید تا به همه مشکلات فائق بیاییم.

در صادرات پول نقد و گارانتی است. فروش وعده ای و چک وجود ندارد. به طور مستقیم ارز خارجی وارد کشور و شرکت میشود. صادرات برای همه کشورها یک اصل شمار می‌رود اما برای کشورهای در حال توسعه مثل ترکیه، پاکستان، هند، ایران و … از اهمیت دوچندان برخوردار است.

EPA یکی از مهمترین تولیدکنندگان ماشین آلات صنعت پوشاک ترکیه

نسبت به بازار ایران و خاورمیانه چه شناختی دارید؟

در حال حاضر بیش از ۶۰ کشور جهان صادرات داریم . چندین بار به ایران سفر کردم و شناخت خوبی از بازار ایران دارم. به عنوان شرکت روبوتک در ایران نمایندگی داریم و فروش ما بسیار خوب است. در پرانتز به این نکته اشاره می‌کنم که در سفرهایی که به ایران داشتم متوجه شدم آنچه در تلویزیون به عنوان ایران به ما نشان داده اند با واقعیت بسیار اختلاف دارد. ایران کشور زیبا و دوست داشتنی است.

ایران دارای پتانسیل بسیار بالایی است. در بخش پوشاک در حال حاضر تجارت ایران و ترکیه وجود دارد اما پتانسیل ها بیشتر از حد تصور است و بسیار به بازار ایران امیدوار هستیم. در شمال آفریقا با تونس و مراکش خوب کار می کنیم. الجزایر بازار کوچکی است. مصر بازار بسیار خوبی دارد اما به دلایل سیاسی نوعی تحریم مخفی برای کالاهای ترکیه در مصر وجود دارد که امیدواریم اوضاع سیاسی بهتر شود. ایرانی‌ها پوشش رسمی، پیراهن، کت و شلوار را دوست دارند. بازار پوشاک قوی در ایران وجود دارد.

 

بالانس قیمت و کیفیت در مورد ماشین آلات صنعت پوشاک ترکیه را در مقایسه با سایر رقبا در چه وضعیتی می بینید؟

ببینید صادرات ماشین آلات نساجی ترکیه به طور کلی برای اولین بار به بین ۱۰ کشور برتر دنیا رسیده و این در کنار تلاش بی وقفه ماشین سازان دلایل دیگری هم دارد که یکی از دلایل آن افزایش ارزش دلار و رغبت بیشتر به صادرات است از طرف دیگر امروزه تولید کنندگان ماشین آلات ترکیه یاد گرفته‌اند که باید از قطعات خوب و با کیفیت استفاده کنند.

همچنین مشکل زبان های خارجی در شرکت های ترکیه ای تا حد زیادی حل شده و در بسیاری از شرکتها و افراد متخصص مسلط به زبان های خارجی وجود دارد. در بخش بازاریابی و انجام هزینه های تبلیغاتی هم همینطور.  وقتی شرکت ها این نکات را یاد گرفتند قطعاً باید انتظار افزایش سهم صادرات را داشت.

نمایشگاه ماشین آلات صنعت پوشاک ترکیه

هدف ما در انجمن صادرات سالانه ۵۰۰ میلیون دلار ماشین آلات پوشاک به سراسر دنیا است. در حال حاضر فقط ۲۵ درصد این هدف محقق شده است اما اگر بتوانیم کارتهای  خود را خوب بازی کنیم و بتوانیم سیاست های قیمت گذاری هماهنگ و مناسب داشته باشیم قادر به زمین گیر کردن چند غول تولید کننده اروپایی در این بخش خواهیم بود که رقیب جدی ما هستند. با کنار رفتن آنها از صحنه ما پرچمدار بازار خواهیم شد.

سیاست ما افزایش کیفیت ماشین آلات حداقل تا ۹۰% ماشین آلات اروپایی است که همانطور که گفته شد با استفاده از بهترین قطعات و موتور های الکترونیکی و غیره به ان میرسیم. نیروی کارگری ما ارزانتر از اروپا است و در بخش نرم‌افزاری نیز خودکفا هستیم اگر کمی بیشتر در تحقیق و توسعه زمان و هزینه کنیم  به نتیجه می رسیم.

در بخش قیمت نیز باید بتوانیم قیمت تمام شده خود را بالاتر از چین و نزدیک به ۷۰ درصد قیمت اروپا نگه داریم. ترکیه به بازار اروپا نزدیک است. شرکت های ترکیه ای بسیار انعطاف پذیر هستند. ما قادریم در ماشین های خود برای مشتری سفارشی سازی کنیم. همچنین قادریم اگر سفارشی مجبور به تحویل در زمان کوتاه باشد شب و روز کار کنیم. اما در اروپا این خبرها نیست. رسیدن یک بار از چین به اروپا یک ماه طول می کشد در حالی که ماشین ما سه روزه در ایتالیا است.

ده سال پیش خود ما از ایتالیا سالانه ۶۰ ماشین میخریدم اما در حال حاضر هر سال ۶۰ ماشین به ایتالیا صادر می کنیم. با اشراف به مزیت های خوب خودمان توانستیم داستان را برعکس کنیم اما هنوز در بخش ما چند شرکت تولید کننده اروپایی باقی مانده اند اگر بر آن هم فائق بیاییم برای مدت طولانی بازار در دست ما خواهد بود.

متاسفانه دولت در بعضی بخش‌ها قوانین دست و پاگیر گمرکی وضع کرده که کار ما را کند می کند. مثلاً اخیراً مجبوریم برای یک تکه پارچه بریده شده به عنوان نمونه که دریافت یا ارسال میکنیم کارهای دست و پاگیر بروکراسی اداری را طی کنیم و برای یک نمونه بدون ارزش تجاری هزینه های گمرکی و ترخیص پرداخت کنیم.

دولت باید به این مسئله واقف باشد که اگر به دلیل این بروکراسی ما سفارشی را از دست بدهیم هم ما ضرر کردیم و هم کشور. دولت به جای اینکه به چند دلاری که از این کار نصیبش می‌شود فکر کند به چند هزار دلاری فکر کند که ممکن است از مالیات صادرات ما نصیبش شود تا هر دو طرف سود کنند.

آیا تا به حال خود مهندسی معکوس کردید؟

ببینید هیچ کسی تا به حال یک ماشین کامل را دقیق در خواب ندیده که آن را بسازد همه ماشین آلات در همه صنایع و در همه کشورها از یک ایده شروع شده و هر شرکت به آن چه چیزی اضافه کرده و تغییر در کارکرد آن داده که باعث افزایش بهره وری و کارایی آن شده است. خود آلمان ها و ژاپنی ها هم یک ماشین دوخت و خیاطی را از صفر تا صد را در رویا ندیدند که بسازند. ما با این تفکر سعی میکنیم با ایجاد تغییرات مثبت ماشین آلات خاص و با طراحی خودمان را با کیفیت جهانی تولید کنیم.

در زیر می توانید لیست کامل اعضای انجمن ماشین آلات صنعت پوشاک ترکیه را ببینید: 


AG TEKNİK OTOMASON MAKİNALARI SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ

+۹۰ ۲۱۲ ۵۰۵ ۴۶ ۴۴


Centre Mah. Iskender Sk. No:23 Gungoren Istanbul / Turkey




AGM SPECİAL MAKİNE SANAYİ ve DIŞ TİCARET A.Ş.

+۹۰ (۲۱۲) ۴۳۲ ۰۹ ۴۰


info (at) agmspecial.com


agmspecial.com


Birlik Mah. Karaoglanoglu Cad. No:7/A Esenler / Istanbul / Turkey




ALİNDAİR COOLING SYSTEMS A.Ş.

۰۲۵۸ ۲۶۸ ۰۰ ۸۶


info (at) alindair.com.tr


alindair.com.tr


Pinarkent Mah.210 Sok. No:3 Pamukkale / Denizli / Turkey




ALPAY MAKİNA OTOMASYON ARGE HİZMETLERİ TEKSTIL SAN. TİC. LTD. ŞTI.

۰۵۳۵ ۵۰۳ ۶۲ ۹۶



Ikitelli OSB Mahallesi Aykasan 4’lü D Blok Sokak Aykasan Sitesi 4’lü D Blok Apartment No:4 Apartment:73 Basaksehir / Istanbul / Turkey



ALSER TECHNOLOGY SAN. and TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۵۴۹ ۶۴ ۵۴


info (at) alsermakine.com


alsermakine.com


Ikitelli O.S.B. Isteks San. Sitesi B5 Blok No:12 Başakşehir / Istanbul / Turkey



ARGEMAK MAKİNA SANAYİ ve YEDEK PARÇA

+۹۰ ۲۱۲ ۶۰۲ ۲۴ ۰۴


info (at) argemakmakina.com


argemakmakmakina.com


Hurriyet Mahallesi 160. Sokak No:30/B Bagcilar / Istanbul / Turkey



ATAK MAKİNA Ve KALIP SAN. DIŞ TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۶۵۵ ۵۶ ۳۳


info (at) atakmakina.com.tr


atakmakina.com.tr


İkitelli O.S.B Dersankoop Sanayi Sitesi S7 Blok No: 251 Başakşehir / Istanbul / Turkey



HEAD MACHINERY SPARE PARTS INDUSTRY

+۹۰ ۲۱۲ ۵۵۸ ۶۳ ۹۶


info (at) basmakina.com.tr


basmakina.com.tr


Cirpici Mah. 75/10 Sokak No:20 Zeytinburnu / Istanbul / Turkey



BEDİR MAKINA YED. PAR. CONSTRUCTION and TAŞ. SAN. TIC. LTD.

+۹۰ ۲۱۲ ۵۱۱ ۱۱ ۵۰


info (at) bedirmakina.com


bedirmakina.com


Barbaros Mah. Millet Cad. Tabya Sok. No:10/A Atasehir / Istanbul / Turkey



BEST BİLGİSAYAR ELEKTRONİK SANAYİ ve TİCARET LTD. ŞTİ.

+۹۰(۲۱۲) ۴۹۴ ۴۵ ۴۵


best (at) best.com.tr


best.com.tr


Atatürk Bulvarı Deposite Business Centre A1 Blok No:320 Kat:3 İkitelli OSB 34306 Başakşehir / Istanbul / Turkey



BIÇAKSAN MAKİNA TAKIM SAN. TİC. LTD. ŞTİ

+۹۰ ۲۱۲ ۸۵۵ ۸۸ ۸۸


info (at) bicaksan.com.tr


bicaksan.com.tr


Kavaklı Mah. 23 Nisan Cad. Sevimli Sk. No:9 Beylikduzu / Istanbul / Turkey



CAN MAKİNA SAN. and DIŞ TİC.LTD. ŞTİ

+۹۰ ۲۱۲ ۵۴۹ ۶۰ ۹۰


info (at) canmakina.com.tr


canmakina.com.tr


İkitelli O.S.B. Metal İş Sanayi Sitesi 3. Blok No:5-7 Başakşehir / Istanbul / Turkey



ÇELİKHAN WASHING MACHINES SAN. TİC. LTD. ŞTİ

+۹۰ ۴۴۴ ۱۰ ۲۸


celikhan (at) celikhan.com.tr


celikhan.com


Firüzköy Mahallesi Aziz Caddesi No:24 Avcılar / Istanbul / Turkey



DELTA KONFEKSİYON STITCHING MACHINERY SAN. and DIŞ TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۴۳۰ ۲۱ ۲۲


info (at) deltadikismakina.com


deltadikismakina.com


Birlik Mah. Karaoglanoglu Cad. NO:30/A Esenler / Istanbul / Turkey



DEMİRBİLEK MAKİNA SAN. and TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۵۱۱ ۲۳ ۸۱


info (at) demirbilekltd.com.tr


demirbilekltd.com.tr


Katip Çelebi Caddesi No:20 Unkapanı / Istanbul / Turkey



DEMTUS MACHINE and PARTS

+۹۰ ۲۱۲ ۴۸۱ ۴۱ ۴۳


demtusmakina (at) gmail.com


demtusmakina.com


Maltepe Mah. Gümüşsuyu Cad. Şükrü Altuncu Business Centre No:23/11 Zeytinburnu / Istanbul / Turkey



DINÇEL MACHINE

+۹۰ ۵۳۶ ۵۵۳ ۹۸ ۳۶


cemil_dinc57 (at) hotmail.com


Barbaros Hayrettin Pasha Mah. 1061/1 Sokak No:2 Gazi Osman Pasha / Istanbul / Turkey



DMS TEKNOLOJİ MAKİNA SAN. and TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۶۰۶ ۰۰ ۸۳


info (at) dmsteknoloji.com


dmsteknoloji.com


۵۰. Yıl Mah. 2084 Sk. No:4/A Sultangazi / Istanbul / Turkey



EKSTREM YAZILIM SAN. and TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۸۵۰ ۴۴۱ ۹۴ ۱۹


info (at) ekstrem.com.tr


extremebusinesssolutions.com


Cumhuriyet Cad. Kahan Apt. No: 40/5 Harbiye / Istanbul / Turkey



EPA TECHNOLOGY and AUTOM. MAK. SAN. TIC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۴۸۶ ۳۸ ۴۸


ogun (at) epaakin.com.tr


epaakin.com.tr


Tevfik Bey Mah. Şehit Erol Olçok Cad. No:16 Sefaköy – Küçükçekmece / Istanbul / Turkey



FAYMAK MAKİNA SAN. and TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۵۰۵ ۷۱ ۸۲


info (at) faymak.com


faymak.com


Centre Mah. Ataturk Cad. No:36 Gungoren / Istanbul / Turkey



FİLİZ MAKİNA SAN. and TİC. A.Ş.

+۹۰ ۲۵۸ ۲۶۹ ۱۰ ۳۵


info (at) filiz.com.tr


filiz.com.tr


Organised Industrial Zone Hüsnü Örnek Cd. No:10 / Denizli / Turkey



GUNDOGAN MACHINE SYSTEMS

+۹۰ ۲۱۲ ۴۷۷ ۹۹ ۱۲


info (at) gmsspecial.com


gmsspecial.com


Barbaros Hayrettin Pasha Mah. 1061/1 Sokak No:2 Gazi Osman Pasha / Istanbul / Turkey



SOUTH BIOMEDICAL HEALTH PRODUCTS INC.

+۹۰ ۲۱۲ ۶۷۱ ۶۸ ۲۸


erkan (at) konfeksiyonteknoloji.com.tr


konfeksiyonteknoloji.com.tr


Yakuplu Centre Mah. Kavaklı Cad. Corner Office Business Centre Kat:4 No:67-68-69 Beylikduzu / Istanbul / Turkey



HASEL IRONING MACHINE SAN. LTD. CO.

+۹۰ ۲۱۲ ۶۷۱ ۳۲۴۳


info (at) haselutu.com.tr


haselutu.com.tr


Akşemsettin Mah. Okurlar Cad. 290.Sok No:3-5 Esenyurt / Istanbul / Turkey



ILGAR MAKİNA and TEXTILE SAN. TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۵۳۰ ۱۵۴ ۹۷ ۶۹


info (at) ilgarmakina.com.tr


ilgarmakina.com.tr


İkitelli O.S.B. Demirciler Sanayi Sitesi B3 Blok No:86 B Başakşehir / Istanbul / Turkey



IQ TEXTILE LIMITED COMPANY

+۹۰ ۲۱۲ ۴۸۲ ۱۰ ۲۴


info (at) iqteks.com


iqteks.com


Yeni Mahalle Mah. Galeri Cad. No:6 Küçükköy / ISTANBUL



LGM GROUP UTRON MACHINERY and ENERGY SAN. TİC. LTD.

+۹۰ ۲۱۲ ۵۲۸ ۰۱ ۱۰


export (at) lgmgroup.com.tr


lgmgroup.com.tr


Akçaburgaz Mah. 3108 Sok. No: 6/ 1B1 Esenyurt / Istanbul / Turkey



MALKAN MAKİNA SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ

۰ ۲۱۲ ۴۷۷ ۹۷ ۹۷


malkan (at) malkan.com.tr


malkan.com.tr


Küçükköy Karayolları Mah. 559 Sok. No:16 Gaziosmanpasa / Istanbul / Turkey



MCN MAKİNA SAN. ve TİC. PAZ. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۵۵۱ ۳۷ ۰۷-۰۸


info (at) mcnmakina.com.tr


mcnmakina.com.tr


Yenibosna Merkez Mah. Doğu Sanayi Sitesi 13.Blok Kosova Cad. No:5 Bahçelievler / Istanbul / Turkey



MESEL MAKİNA İTH. and IHR. SAN. TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۶۹۹ ۰۰ ۰۰


info (at) wermac.com.tr


wermac.com.tr


İkitelli O.S.B. Metal-iş Sanayi Sitesi 8th Blok No: 27-29 Başakşehir / Istanbul / Turkey



MEYDAN MAKI SAN. TİC. AŞ.

+۹۰ ۲۱۲ ۶۴۴ ۱۱ ۲۰


info (at) meydanmakina.com


meydanmakina.com


Sanayi Mahallesi Çeşme Sk. No:13D No:116, Gungoren / Istanbul / Turkey



MRT MACHINERY SAN. TİC.

+۹۰ ۲۲۴ ۳۶۲ ۱۰ ۰۵


mrtpres (at) hotmail.com


mrtmakina.com


Yunusemre Mh. Yalova Sk. No:7 16270 Yildirim / Bursa / Turkey



NÜMAKSAN MAK. SAN. TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ (۰۲۱۶) ۴۹۹ ۵۳ ۴۰


info (at) numaksan.com


numaksan.com.tr


Majlis Mah. Teraziler Cad. Perpim B Blok No: 31-B 95 Sancaktepe / Istanbul / Turkey



ORO CMS INDUSTRIAL IRONING MACHINES

+۹۰ ۲۱۲ ۵۲۶ ۳۱ ۸۲


info (at) cmsutu.com


cmsutu.com


Hacı Kadın Mah. Katip Çelebi Cad. Unkapanı / Istanbul / Turkey



OZONE DENIM TEX. YIK. PAZ. SAN. İHR. İTH. LTD. CO.

+۹۰ ۵۳۲ ۴۴۶ ۲۳ ۸۲


export (at) ozondenim.com


ozonedenim.com


Florya Cad. Billur Sok. Nedim Villa No:8/2 Florya / Istanbul / Turkey



ÖZBİLİM TEXTILE MACHINERY SAN. TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۸۵۵ ۴۲ ۴۳


info (at) ozbilim.com


ozbilim.com


Adnan Kahveci Mah. Harbiye Cd. (A-5-2 Block) No: 19G Beylikduzu / Istanbul / Turkey



ÖZER MAKİNA TEKSTIL SAN. TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۶۵۳ ۱۳ ۳۵


info (at) ozermakina.com.tr


ozermakina.com.tr


Centre Mah. Köyaltı Mevkii Poplar Sk. No: 30/B Yenibosna / Istanbul / Turkey



REALİST MAKİNA İMALATI SAN. and TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۶۸۹ ۰۰ ۴۵


info (at) realistmakina.com


realistmakina.com


Osmangazi Mh. Gazi Cd. No:11/7 Esenyurt / Istanbul / Turkey



ROBOTECH AG ROBOT MACHINE SYSTEMS RESEARCH AND DEVELOPMENT SAN. TİC. LTD. CO.

۰۲۱۲ ۴۷۲ ۰۱ ۰۱


info (at) robotech.com.tr


robotech.com.tr


Mehmet Akif Press Eksrepess Yolu &, Bahariye Cd. No:107, 34307 Küçükçekmece / Istanbul / Turkey



DAWN DOMESTIC AND FOREIGN TRADE LTD.

+۹۰ ۲۱۲ ۷۷۱ ۵۹ ۲۰


info (at) safakltd.com


safakltd.com


Hadımköy Mah. Topuz Sok. No:1-3 Arnavutkoy / ISTANBUL



SERKON TEXTILE MACHINERY and EQUIPMENT SAN. and TIC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۴۸۶ ۰۹ ۸۶


serkon (at) serkonmakina.com


serkonmakina.com


Deliklikaya Mah. Diriliş Cad. No:5/1 Arnavutkoy / Istanbul / Turkey



SILTER ADVANCED IRONING SYSTEMS SAN. and TİC. LTD. ŞTİ.

۰۲۱۲ ۸۶۱ ۴۵ ۱۵


info (at) silter.com.tr


silter.com.tr


Murat Cesme Mah., Eski Silivri Cad., No:42-44, Mimarsinan-B.Cekmece, 34535 Istanbul / Turkey



SÜRÜCÜ TEXTILE MAKİNA SAN. and TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۵۲۷ ۸۰ ۰۶


surucunkapani (at) hotmail.com


surucuapere.com


Atatürk Bulvarı İ.M.Ç. ۴.Blok 4105 Unkapanı – Fatih / Istanbul / Turkey



TAM MAKI SAN. TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۶ ۳۰۷ ۴۰ ۱۴


info (at) tammakina.com.tr


tammakina.com.tr


Ihlamurkuyu Mah. Vaiz Sk. No:2 Tepeüstü / Ümraniye / Istanbul / Turkey



TECHNOMAK TEXTILE MACHINERY

+۹۰ ۲۱۲ ۶۳۷ ۶۲ ۵۱


info (at) teknomakltd.com


teknomakltd.com


Yavuz Selim Mah. Birlik Cad. No: 29/A Bağcılar / Istanbul / Turkey



TEMS MACHINERY

+۹۰ ۳۲۲ ۳۵۲ ۶۴ ۷۲


info (at) temsmakina.com.tr


temsmakina.com.tr


Beş Ocak Mah. 3rd Sok. No:4/A Seyhan / Adana / Turkey



TİMTAŞ KONFEKSİYON MALZ. and RAF SAN. TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۶۷۰ ۴۶ ۶۴


timtas (at) timtas.com


timtas.com


Beylikduzu O.S.B Mermerciler San. Sit. 8th Street. No 11/2 Beylikduzu / Istanbul / Turkey



TRI ELECTRONICS SAN. and TİC. LTD. ŞTİ.

۰ ۲۱۲ ۴۸۵ ۸۷ ۷۷


tri.com.tr


İkiteli Organised Industrial Zone, Atatürk Bulvarı ۱۴. Cadde MUTSAN Sanayi Sitesi, 10th Blok No:26-28 İkitelli, 34490 Başakşehir / İstanbul / Turkey



UZAY KONFEKSYON MAKİNALARI LTD. ŞTI.

+۹۰ ۲۱۲ ۶۹۳ ۵۵ ۵۵


uzaymakine (at) uzaymakine.com


spacemakine.com


Basın Ekspres Yolu Uzay Plaza Atatürk Mah. İkitelli Cad. Gülistan Sok. No:2 Ikitelli / Istanbul / Turkey



ÜNTAŞ KONFEKSİYON MAKİNALARI INDUSTRY AND TRADE LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۵۰۵ ۹۸ ۹۱


info (at) untasmakina.com


untasmakina.com


Orta Mah. Maltepe Cad. Emintas Akel Business Mer. No:10/224 Bayrampasa / Istanbul / Turkey



UNIVERSAL BOILER MARKETING and CONTRACTING LTD.

+۹۰ (۲۱۲) ۵۴۹ ۷۰ ۷۰


info (at) universalkazan.com.tr


universalkazan.com.tr


Ikitelli Org. San. Region. Metal-İş San. Sit. 8 Ada 36-38 Başakşehir / Istanbul / Turkey



YAZICI DIKİŞ MAKİNE SAN. and TİC. LTD. ŞTİ.

+۹۰ ۲۱۲ ۷۷۶ ۴۶ ۴۱


info (at) new-tech.com.tr


new-tech.com.tr


Çakıl Mahallesi Gülşen Sok. No: 47 Catalca / Istanbul / Turkey



YENİCİ MAKİNA COMPRESSOR SAN. TİC. LTD. ŞTI. / FİLO COMPRESSOR

+۹۰ ۲۱۲ ۶۷۱ ۲۷ ۲۷


filo (at) filokompresor.com.tr


filokompresor.com.tr


Ziya Gökalp Mahallesi Hürriyet Caddesi No:63 İkitelli / Başakşehir / Istanbul / Turkey



METHOD MACHINE

+۹۰ ۲۱۲ ۴۳۳ ۷۷ ۴۳


iletisim (at) yontemmakine.com


yontemmakine.com


Yenigün Mah. Bağcılar Cad. 7th Street. No:14A Bağcılar / Istanbul / Turkey

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×