اخبار نساجی

ذخایر معدنی کشور بیش از ۵ میلیارد تن افزایش یافت

رضا عظیمی خبر داد
ذخایر معدنی کشور بیش از ۵ میلیارد تن افزایش یافت

ذخایر معدنی کشور بیش از 5 میلیارد تن افزایش یافت مدیر کل اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش پنج میلیارد تنی ذخایر قطعی معادن کشور در سال ۹۰ خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ‘رضا عظیمی’ با بیان این که، در سال گذشته، ۸۸۴ فقره گواهی نامه کشف برای فعالان بخش معدن صادر شده است، گفت: با صدور این تعداد گواهی نامه، ذخایر قطعی معادن کشور پنج میلیارد و ۱۹۶ میلیون و ۱۷۲ تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میزان ذخایر قطعی معادن کشور بر مبنای گواهی نامه کشف صادره، در مقایسه با سال ۸۹ ، بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته و از حدود ۳.۲ میلیارد تن به بیش از پنج میلیارد تن رسیده است.

به گفته عظیمی، در این میان بیشترین میزان اکتشاف منجر به صدور گواهی کشف، مربوط به استان خراسان رضوی بوده که ذخایر قطعی معادن این استان را بیش از یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون تن افزایش داده است.

وی افزود: استان کهکیلویه ‌و بویراحمد نیز در رتبه بعدی قرار دارد که با صدور ۲۰ فقره گواهی کشف، ذخیره قطعی معادن این استان حدود یک میلیارد تن افزایش پیدا کرده است.

عظیمی گفت: در مقابل کمترین میزان افزایش ذخیره معدنی بر مبنای گواهی نامه کشف صادر شده نیز مربوط به استان قزوین بوده که ذخیره معادن این استان را در سال گذشته حدود سه میلیون تن افزایش داده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی به تعداد گواهی کشف های صادر شده در سال ۹۰ نیز اشاره کرد و گفت: در مدت یاد شده ۸۸۴ فقره گواهی نامه کشف صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن هفت درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این میان، بیشترین تعداد مربوط به استان اصفهان بوده که ۸۷ فقره گواهی کشف برای فعالان بخش معدن این استان صادر شده است.

عظیمی با تاکید بر این که، صرف منابع مالی برای انجام عملیات اکتشافی هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری به حساب می‌آید، گفت: در سال تولید ملی باید ‌ضمن استفاده از ذخایر اکتشافی موجود، از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش اکتشاف نیز حمایت شود، چرا که بهره برداری از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در جهت فرآوری و توسعه صنایع معدنی، بستر مناسبی برای افزایش تولید ملی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×