اخبار نساجیمقالات نساجی

چگالی بوبین نخ متناسب با تنشن پیچش (شل پیچی و سفت پیچی)

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تهیه و تدوین: قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی

قاسم حیدری
ghasem@aut.ac.ir

در ماشین آلات ریسندگی شامل اتوکنر و اپن اند و تابندگی، چگالی بوبین نخ متناسب با تنشن پیچش نخ انجام می شود. سایر عوامل نیز ممکن است بر تنشن نخ تاثیر بگذارد شامل فشار بسته نخ روی درام و فشار نگهدارنده های بوبین نخ. تنشن نخ توسط مکانیزم های مختلفی امکان پذیر است که شامل دیسک و وزنه، دیسک و فنر، دیسک با موتور چرخاننده، دیسک های چرخان با سطح تماس بالا با نخ، میله های محیطی و …

چگالی بوبین نخ هنگام پیچش در ریسندگی متناسب با مورد مصرف آن در رنگرزی یا چله پیچی و بافندگی گردبافی یا پود بافندگی تخت باید در نظر گرفته شود. چگالی بوبین نخ بصورت زیر محاسبه می گردد:

چگالی بوبین نخ متناسب با تنشن پیچش

چگالی نخ متناسب با شکل بوبین نخ بصورت زیر بدست می آید:

چگالی بوبین نخ متناسب با تنشن پیچش (شل پیچی وسفت پیچی)

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چگالی بوبین نخ متناسب با تنشن پیچش

با محاسبه چگالی نخ، چگالی نخ مورد نظر را بررسی و متناسب با آن تنظیم می کنیم. البته چگالی نخ علاوه بر مورد مصرف، تحت تاثیر نمره نخ و جنس نخ و استحکام نخ می تواند قرار گیرد. میزان تنشن نخ بین ۶۰ تا ۷۰ درصد استحکام نخ در نظر گرفته می شود. چگالی پیشنهادی نخ بصورت زیر است:

چگالی بوبین نخ متناسب با تنشن پیچش (شل پیچی وسفت پیچی)

در مقاله ارائه شده، تنظیم چگالی بوبین نخ متناسب با مورد مصرف آن ارائه شد که می تواند سبب افزایش راندمان و بهره وری گردد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×