اخبار نساجی

فعالان مناطق آزاد و محروم مکلف به ارائه صورت حساب ۳ ماهه هستند

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: فعالان اقتصادی در مناطق آزاد، ویژه تجاری و محروم نیز مشمول ماده ۱۶۹ مکرر مالیاتی مبنی بر ارائه صورت حساب ۳ ماه هستند.

حسین وکیلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد مقررات ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم گفت: همه فعالان اقتصادی در این ماده ملزم به ارائه صورتحساب برای فروش کالا به خریداران و نیز درج شماره اقتصادی و یا شناسه ملی برای اشخاص حقوقی یا شماره ملی برای اشخاص حقیقی هستند.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور افزود: فعالان اقتصادی ملزم هستند هر ۳ ماه یکبار خلاصه معاملات را طبق جداول و فهرستی که در پیوست دستورالعمل ماده ۱۶۹ مکرر آمده را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند و این مقررات شامل فعالان اقتصادی اعم از اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی موضوع بندهای بند الف و ب ماده ۹۵ قانون مالیات مستقیم بوده و حتی شامل کسانی که در مناطق آزاد اقتصادی و یا ویژه و فعالان مناطق محروم که دارای معافیت هستند، نیز می شود.

وکیلی تاکید کرد: اگر یک فعال اقتصادی مشمول معافیت مالیاتی در مناطق آزاد یا ویژه است، این معافیت ربطی به ماده ۱۶۹ مکرر ندارد و حتی اگر آنها معافیت بگیرند، باید ماده ۱۶۹ مکرر را رعایت کنند وگرنه مشمول جریمه می شوند.

وی تاکید کرد: موضوع دستور العمل ماده ۱۶۹ مکرر علاوه بر فعالان اقتصادی، شامل فعالان اقتصادی مناطق کمتر توسعه یافته، آزاد و ویژه هم می شود و بنابراین باید فهرست عملکرد ۳ ماه خود را در مورد مالیات های مستقیم به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند.

وکیلی تاکید کرد: در اجرای ماده ۱۶۹ مکرر فرقی بین فعالان اقتصادی در مناطق اصلی و مناطق آزاد وجود ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

*ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا پایان فروردین

معاون سازمان امور مالیاتی در مورد مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده گفت: تا پایان فروردین ۹۱ مهلت ارائه اظهار نامه ارزش افزوده فصل زمستان ۹۰ وجود دارد و مودیان در فرصت باقی مانده نسبت به ارائه اظهار نامه اقدام کنند.

وکیلی در مورد عملکرد ثبت نام برای دریافت کد اقتصادی گفت: در ۵ روز اول سال جدید نیز عده زیادی از فعالان اقتصادی ثبت نام کردند و حتی در ایام عید اشخاص حقوقی برای دریافت کد اقتصادی اقدام کردند.

وکیلی در مورد ممنوع الخروج کردن بدهکاران بزرگ مالیاتی درلایحه بودجه گفت: گرچه مقررات کافی برای ممنوع الخروج کردن بدهکاران مالیات معوق بالای یک میلیون تومان وجود دارد، اما همان گونه که نمایندگان سال گذشته این مسئله را در ماده ۷۱ قانون بودجه ۹۰ تصویب کردند، انتظار می رود، امسال نیز این مساله را در بودجه ۹۱ منظور و ما به عنوان سازمان امور مالیاتی از هر ابزار قانونی برای دریافت مالیات معوق استقبال می کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×