اخبار نساجی

واردات نفت چین از ایران ۵۴ درصد کاهش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

واردات نفت چین از ایران 54 درصد کاهش یافت

بلومبرگ اعلام کرد میزان واردات نفت چین از ایران در مارس ۲۰۱۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ میزان واردات نفت چین از ایران طی ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد کاهش داشته و به کمتر از ۱.۰۸ میلیون تن رسیده است .

بر اساس این گزارش پراناب مخرجی وزیر دارایی هند نیز گفت این کشور واردات نفت از ایران را نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی از ۲۲ میلیون تن در سال به ۱۴ میلیون تن رسانده است .

ژاپن ، سومین مشتری بزرگ نفت ایران نیز میزان خرید نفت از این کشور را تا ۷۷ درصد کاهش داده و به ۷۵ هزار بشکه در روز رسانده است . کره جنوبی نیز از کاهش ۴۰ درصدی واردات نفت از ایران خبر داده است . آمریکا پیش از این ژاپن و ده کشور عضو اتحادیه اروپا را از تحریمهای وضع شده بر ضد ایران معاف کرده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اتحادیه اروپا نیز که در سال ۲۰۱۱ میلادی حدود ۱۸ درصد نفت صادراتی ایران را خریداری کرده است قصد دارد از ابتدای جولای واردات نفت از ایران را متوقف کند .

رویترز نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد اندونزی و فیلیپین واردات نفت از ایران را متوقف کرده اند . ترکیه و هند نیز به دنبال جایگزین کردن بخشی از نفت وارداتی خود از ایران هستند . آمریکا تا ژوئن به مشتریان بزرگ نفت ایران مهلت داده است تا واردات نفت از این کشور را به طور چشمگیری کاهش دهند .

محمد سیمسک ، وزیر دارایی ترکیه ، هفته پیش در حاشیه نشست وزیر دارایی در واشنگتن در مصاحبه با رویترز تاکید کرد ترکیه از تحریمهای سازمان ملل پیروی می کند . ترکیه هنوز برای پیروی از تحریمهای آمریکا و اروپا بر ضد ایران اقدامی انجام نداده است .

وزیر دارایی هند نیز گفت دهلی نو برای پرداخت پول نفت وارداتی از ایران با مشکلات زیادی روبرو است و در حال بررسی کلیه گزینه ها هستیم . گیتا ویرجاوان ، وزیر بازرگانی اندونزی ، نیز گفت آمریکا از دولت اندونزی در خصوص واردات نفت از ایران سوال کرده است و ما مقامهای واشنگتن را متقاعد کرده ایم که هیچ نفتی از ایران وارد نمی کنیم . سفارت فیلیپین در واشنگتن نیز اعلام کرد فیلیپین که سال گذشته ۵.۹ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده‌ بود امسال تا پایان مارس نفت از ایران وارد نکرده ‌است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×