اخبار نساجی

بی‌نیازی به واردات فولاد در آینده‌ای نزدیک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: به زودی کشور با تولید فولاد در داخل از واردات بی‌نیاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، فریدون احمدی با اشاره به اینکه ایران در سال ۲۰۱۱ با تولید حدود ۱۴ میلیون تن فولاد خام، در رده ۱۷ کشور اول جهان جای گرفت، خاطرنشان کرد: در افق سال ۱۴۰۴ چشم انداز نیز تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در برنامه قرار دارد.

به گفته وی با اجرای طرحهای ۸ گانه فولادی در مناطق محروم،‌ علاوه بر تغییر چهره اقتصادی این مناطق، کشور از واردات فولاد بی نیاز خواهد شد.

معاون وزیر صنعت درخصوص اجرای این طرحها گفت: ۴ شرکت مشاور اصلی و ۱۱ شرکت پیمانکاری برای طرحهای احیاء مستقیم و ۱۴ شرکت برای طرحهای فولادی در اجرای این پروژه‌ها همکاری می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

احمدی با اشاره به اینکه تاکنون به طور متوسط واحدهای احیاء مستقیم حدود ۷۲ درصد و واحدهای فولادسازی ۳۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، افزود: برای اجرای طرحهای یادشده ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و امیدواریم در شش ماهه نخست سال آینده، پروژه‌های احیا جهت تولید آهن اسفنجی به پایان برسد و تا پایان سال ۹۳ نیز همه واحدهای فولادسازی آماده بهره‌برداری شوند.

وی تصریح کرد: روش فنی و مهندسی این طرحها براساس تکنولوژی pered است که ایران صاحب لیسانس آن بوده و این روش فنی افتخاری برای صنعت و کشور محسوب می شود.

احمدی یادآور شد: متخصصان این بخش به طراحی، اجرا، بهره‌برداری و به روز رسانی و معرفی پروسه‌های جدید تولید به طور کامل مسلط هستند.

وی یادآور شد: از نظر میزان مصرف سرانه این محصول نیز نیز ایران جزء کشورهای درحال توسعه محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به نرخ رشد مصرف فولاد در کشور و براساس اهداف تعیین شده در سند چشم انداز ۲۰ ساله باید سرمایه گذاری برای ایجاد واحد های جدید و توسعه متوازن زنجیره فولاد کشور با اهتمام بیشتری انجام شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×