اخبار نساجی

افزایش قیمت سکه ادامه می‌یابد؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش قیمت سکه ادامه می‌یابد؟

دادوستد قراردادهای سکه تحویل شهریورماه روز شنبه در بورس کالای ایران با افزایش محسوسی به قیمت ۷۷۰ هزار تومان هم فروخته شد.
به گزارش مشرق به نقل از دنیای اقتصاد، دادوستدهای روز ابتدایی هفته جاری در حالی در بازار آتی پی گرفته شد که بازار طلای تهران تعطیل شده بود و در بازار نیمه تعطیل روند معاملات با دامنه نوسان ۲ تا ۵ درصدی سیر صعودی به خود گرفت.

افزایش قیمت طلای جهانی در روز پایانی هفته گذشته و بسته شدن قیمت‌ها روی سطح بیش از یک هزار و ۶۰۰ دلار به ازای هر اونس در شرایطی که از نوسانات بازار ارز به خصوص دلار کاسته شده بود، یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت سکه در بازارهای آتی و نقدی بود. تحلیلگران در شرایطی بر این باورند که به تبعیت از نرخ جهانی طلا، بازار صعودی می‌شود که برخی دیگر با اشاره به اینکه «نوسانات مثبت قیمت طلای جهانی موقتی است» تاثیرگذاری دلار در بازار داخلی را وزنه مهم تری برای تغییر روند قیمت‌ها تلقی می‌کنند. به عقیده آنان آنچه وضعیت را برای افزایش قیمت‌ها در روزهای آینده مهیا می‌سازد تغییرات قیمت طلای جهانی نیست، بلکه ادامه تصمیمات بانک مرکزی در قبال بازار ارز و سکه و از سویی میزان تزریق دلار به بازار برای تامین نیاز سرمایه‌گذاران است. البته نباید فراموش کرد که تعطیلی چند روزه هفته جاری روی کسادی دادوستدها تاثیرگذار بوده است.

این در حالی است که در روز شنبه انتشار برخی اخبار هم بر دامنه تحرکات مثبتی قیمت‌ها افزود؛ واردات ۲/۱ میلیارد دلاری طلا از ترکیه به ایران طی ماه آوریل براساس گزارش اداره آمار ترکیه و از سویی ۲۰ درصدی شدن سود گواهی سپرده در روز یکشنبه از جمله گزارش‌هایی بودند که سرمایه‌گذاران را برای گرفتن تصمیم بهتر معاملاتی، جدی تر کردند. در روز شنبه اغلب فعالان با گرفتن موقعیت‌های خرید در ساعات پایانی، به تداوم افزایش قیمت‌ها در روز سه‌شنبه (امروز) امیدواری بیشتری دارند، در حالی که با تغییرات قیمت طلای جهانی، بازار انتظار هر گونه حرکت افزایشی یا کاهشی را خواهد داشت و حتی ممکن است به تاثیر از مجموعه اخبار یا گزارش‌های منطقی تاثیرگذار، دامنه‌نوسانات کم یا زیاد شود.

تحلیلگران بر این باورند مبادلات دلار در بازار داخلی اگر چه بیشترین تاثیرگذاری را دارد، اما بهتر است سرمایه‌گذاران به پارامترهای خارج از بازار و اخبار غیر اقتصادی منتشر شده نیز هوشیار باشند و نسبت به هر یک از گزارش‌های منتشر شده با گرفتن تصمیم‌های بجا و موقتی از میزان ضرر در هنگام شدت گرفتن نوسانات بکاهند. در حال حاضر معامله‌گران نسبت به دورنمای بلندمدت نظرات متفاوتی داشته و عقیده دارند با توجه به فاکتورهای موجود نمی توان تصمیم درستی گرفت؛ بنابراین در شرایط کنونی بیشتر سعی می‌کنند با خرید و فروش در سررسیدهای نزدیک و دور از نوسانات موجود بیشترین سود را ببرند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در مجموع در بازار روز شنبه ۶ هزار و ۵۷۴ قرارداد به ارزش ۴۸ میلیارد تومان معامله شد. تعداد موقعیت‌های باز در هر یک از سررسیدها نیز متفاوت بود. برای سررسید خردادماه تغییری نسبت به روز قبل کاری (پنج‌شنبه هفته گذشته) مشاهده نشد، برای سررسید تیر و مردادماه روند کاهشی، اما برای سررسیدهای شهریورماه تعداد موقعیت‌های تعهدی باز افزایشی بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×