اخبار نساجی

هدیه ۱۰۰میلیونی به مامربوط نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پیرو درج مطلبی با عنوان «دیوان محاسبات، پاداش ۱۰۰میلیونی اقای مدیرعامل را هم می بیند؟» که دهم اردیبهشت ماه در ستون «صدای جامعه» و از زبان یکی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اعتراض به کاسته شدن از حقوق ناچیز فرهنگیان این نهاد درج شد،

پاسخی از سوی دیوان محاسبات به امضای رحمت ا… شریفی، مشاور رییس کل و مدیرکل روابط عمومی ارسال شده است.

البته اشاره به این نکته ضروری است که به رغم پاسخ این نهاد، این سؤال در نزد افکار عمومی باقی است که مرجع رسیدگی به ریخت و پاشها و تخلفات در شرکتهای شبه خصوصی مانند مخابرات که بیشترین سرمایه آنها از آن مردم است کیست؟

پاسخ دیوان محاسبات به این شرح است: «عملکرد دقیق، مسوولانه و بی طرفانه دستگاههای نظارتی کشور، توقعی به حق است و دیوان محاسبات کشور اینگونه انتظارات مردم کشورمان را موجب پویایی کار نظارت می شمارد.

لکن دیوان همانند دیگر نهادها و دستگاههای حکومتی موظف به حرکت در چارچوب قانون و مکلف به انجام مسوولیت قانونی خویش است. از آنجا که ۸۰درصد سهام شرکت مخابرات درقالب سهام عدالت، سهام ترجیحی، بورس و واگذاری بلوک ۵۰درصدی بعلاوه ۱ سهم به بخش خصوصی به بخش غیر دولتی واکذار شده، از سال ۱۳۸۸از تعریف شرکتهای دولتی خارج و بودجه آن از ردیف بودجه کشوری حذف شده است. لذا مشمول رسیدگی دیوان محاسبات کشور قرار نمی گیرد».

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×