اخبار نساجی

سیاست دولت برای حفظ قیمت ۱۲۲۶ تومانی دلار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سیاست دولت برای حفظ قیمت 1226 تومانی دلار

سخنگوی اقتصادی دولت سیاست ارزی دولت را در سال ۹۱، حفظ نرخ ارز دولتی و تعدیل تدریجی قیمت ارز در بازار غیر رسمی اعلام کرد.

به گزارش فارس، سیدشمس‌الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اظهار داشت: در سال ۱۳۹۱ یقیناً سیاست مدیریت ارزی را دنبال خواهیم کرد و سعی می‌کنیم عدد ۱۲۲۶ تومان را در بخش ارز حفظ کرده و نرخی را که حتی در بازار غیررسمی شکل گرفته، تعدیل کنیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: باید فعالان اقتصادی افق قابل برنامه‌ریزی را برای فعالیت‌های خود داشته باشند.

وی در ادامه گفت: البته شیوه اجرای این سیاست با توجه به مجموعه عوامل در مقایسه با سال ۱۳۹۰ به ویژه نیمه اول و سال ۸۹ تفاوت خواهد داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حسینی اضافه کرد: با تغییر حضور بانک مرکزی در بازار ارز و شیوه حضور آن در آخرین ماه‌های سال گذشته، مشخص شد می‌توان با سیاست‌های دیگری بازار و یا به عبارتی نیازهای ضروری و واقعی را تحت پوشش قرار داد، همین سیاست نیز در سال جدید دنبال می‌شود.

سخنگوی اقتصادی دولت یادآور شد: در واقع آن چیزی که در سال ۹۱ دنبال خواهیم کرد، این است که نیازهای اساسی و ضروری کشور، چه در بخش خانگی و مسائل مربوط به معیشت مردم و چه در بخش صنعتی، تولیدی، زیر بنایی و بخش‌های این‌چنینی با نرخ ارز مناسبی تامین کنیم.

وی، حمایت مجموعه دولت از این سیاست و از برنامه‌های بانک مرکزی را در سال ۹۱ یادآور شد و گفت: در سال جاری سعی می‌شود انعطاف‌هایی نیز در بازار ایجاد کنیم تا بازار غیر رسمی هم ساماندهی شده و فعالان این بازار در قالب ارز مدیریت شده از سوی دولت، فعالیت‌های خود را انجام دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×