اخبار نساجی

پایان آذر، آخرین مهلت ارتقای خودروهای تجاری به یورو ۴

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پایان آذر به عنوان آخرین مهلت ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای تجاری به استاندارد یورو ۴ تعیین شد.

ناصر اسفنجی ـ مدیر عامل ارس خودرو دیزل، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اخیرا سازمان حفاظت محیط زیست در اعلام خود به خودروسازان، مهلت ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات تجاری به یورو ۴ را حداکثر تا پایان آذر ماه امسال تعیین کرده است.

وی با بیان این که سازمان حفاظت محیط زیست از تمام تجاری سازان خواسته تا برنامه خود در این زمینه را اعلام کنند، خاطرنشان کرد: این شرکت نیز برنامه ارتقای محصولات تولیدی را به سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده است. طبق برنامه تمام محصولات ارس خودرو دیزل تا اواخر آذر ماه امسال با استاندارد آلایندگی یورو ۴ تولید خواهند شد.

او ادامه داد: با این حال ما همچنان نگران تامین و توزیع سراسری گازوئیل متناسب با استاندارد یورو ۴ تا مهلت یاد شده در جایگاه های سوخت رسانی سراسر کشور هستیم، زیرا در صورت عدم توزیع سراسری این سوخت، ارتقای خودروهای تجاری به یورو ۴ تنها موجب آسیب دیدن سیستم موتور و سوخت رسانی خودرو و همچنین افزایش آلایندگی خواهد شد.

اسفنجی افزود: در حال حاضر مقدار گوگرد گازوئیل توزیعی ۱۰ هزار PPM است، در حالیکه در استاندارد یورو ۴ مقدار گوگرد باید حداکثر ۵۰ PPM باشد؛ ضمن آن که باید مقدمات عرضه ماده add blue نیز در تمام جایگاه های سوخت رسانی کشور فراهم شود.

مدیرعامل ارس خودرو دیزل تصریح کرد: با توجه به تردد خودروهای سنگین در سیستم حمل و نقل عمومی در نقاط مختلف کشور، توزیع تدریجی گازوئیل یورو ۴ پاسخگو نیست، بلکه ابتدا باید در تمام نقاط کشور گازوئیل یورو ۴ توزیع شده و پس از آن خودروهای تجاری به یوور ۴ ارتقا یابند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش ایسنا، پیش از این وزارت نفت اعلام کرده بود که در سال ۱۳۹۱ توزیع بنزین و گازوئیل یورو ۴ را آغاز خواهد کرد. خودروسازان نیز اعلام کرده بودند که همزمان با آغاز توزیع سراسری این سوخت، استاندارد آلایندگی خودروهای تولیدی را به یورو ۴ ارتقا خواهند داد.

طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، وزارت نفت توزیع گازوئیل یورو ۴ را از اردیبهشت ماه در تهران آغاز می کند. احتمالا از این تاریخ عرضه اتوبوس های درون شهری مورد استفاده در تهران نیز با استاندارد آلایندگی یورو ۴ آغاز می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×