اخبار نساجی

افزایش وام مشاغل خرد به ۲۰ میلیون تومان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش وام مشاغل خرد به 20 میلیون تومان

 

بسته جدید ۱.۱ میلیونی اشتغال ابلاغ شد

عضو شورای عالی اشتغال و نماینده کارگران کشور با اعلام ابلاغ سهم استانها از بسته جدید ۱ میلیون و ۱۰۰ هزاری ایجاد فرصت شغلی در سال جاری، گفت: پیشنهاد افزایش وام مشاغل خرد و کوچک به ۲۰ میلیون تومان مطرح و به شورای پول و اعتبار ارائه می شود.

داود قادری در گفتگو با مهر از جزئیات اولین نشست شورای عالی اشتغال در سال جاری خبر داد و گفت: در جلسه امروز مباحث مربوط به نحوه ایجاد اشتغال توسط استانها در سال ۹۲ بررسی و سهم هر استان تعیین و اعلام شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو شورای عالی اشتغال و نماینده کارگران کشور اظهار داشت: همچنین از سوی دبیرخانه شورا (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گزارشات مربوط به ۴ جلسه کمیسیون تخصصی شورا ارائه شد.

قادری با تاکید بر اینکه امروز شورا پرداخت ۱۵ میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد مشاغل خرد و کوچک که پیش تر به تصویب شورای پول و اعتبار نیز رسیده بود را بررسی و پیشنهاد افزایش این رقم به ۲۰ میلیون تومان مطرح کرد، ضمن اینکه قرار است به زودی برای تایید و تصویب به شورای پول و اعتبار ارسال شود.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: همچنین قرار شد تا طی مراحل قانونی و تصویب وام ۲۰ میلیون تومانی برای مشاغل خرد، روند فعلی پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی ادامه داشته باشد.

وی افزود: همچنین مباحثی درباره ایجاد سالیانه ۱۰۰ هزار فرصت جدید شغلی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار مطرح شد و شورا تصمیم گرفت در این باره برنامه ریزی هایی را داشته باشد.

نماینده کارگران در شورای عالی اشتغال ادامه داد: به صورت کلی برای سال جاری مجموع سهم اشتغال زایی جدید استانها به میزان ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار فرصت شغلی است که البته در کنار آن، حفظ مشاغل موجود و مواردی از این دست نیز مطرح است.

به گفته قادری، درباره وضعیت عملکرد استانها در اشتغال زایی سال ۹۱ نیز مطرح شد که از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی به میزان ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار محقق شده است.

عضو شورای عالی اشتغال درباره انتقادات مطرح شده درباره عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات به ایجاد فرصتهای جدید شغلی اظهارداشت: در هر صورت وقتی یک برنامه اشتغال زایی کلان در کشور ارائه می شود، محاسباتی برای همراهی بانکها نیز صورت می گیرد و بانکها نیز باید برای این منظور آمادگی لازم را داشته باشند. امروز آنچه که درباره بانکها مطرح است ، بیشتر بحث نتوانستن است تا نخواستن.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×