اخبار نساجی

خودداری بانک‌ها از گشایش ال‌سی ۳۰ درصدی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یک کارشناس بخش صنعت گفت: بانک‌ها، بخشنامه گشایش ال‌سی با پیش‌پرداخت ۳۰ درصدی را به بهانه وجود ابهام در مورد چگونگی پرداخت بقیه مبلغ ال‌سی اجرا نمی‌کنند.

جواد باقری با بیان اینکه علی‌رغم ابلاغ بخشنامه گشایش ال‌سی با پیش‌پرداخت ۳۰ درصدی، این بخشنامه هنوز توسط بانک‌ها اجرایی نشده است، اظهار داشت: سیستم بانکی اعلام می‌کند که این بخشنامه ابهام دارد و به همین دلیل آن را اجرا نمی‌کند.

وی ادامه داد: سالها با پیش‌پرداخت ۱۰ تا ۲۵ درصدی نسبت به گشایش ال‌سی اقدام می‌شد، اما مشخص نیست که در حال حاضر این ابهام چگونه بوجود آمده است.

عضو انجمن صنایع همگن کاغذ در مورد دلیل برخی بانک‌ها برای عدم گشایش ال‌سی با پیش‌پرداخت ۳۰ درصدی نیز گفت: بانک‌ها عنوان می‌کنند که در بخشنامه مربوطه، مشخص نشده که بقیه مبلغ ال‌سی به چه صورت باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه این دلیل بانک‌ها فقط یک بهانه است، گفت: مشخص است که طبق روال قبل، ۷۰ درصد بقیه مبلغ ال‌سی باید در زمان تبادل اسناد و با قیمت روز ارز پرداخت شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

باقری با تأکید بر اینکه ابهام واقعی در این مورد وجود ندارد، گفت: بانک‌ها با یک بهانه غیر واقعی، گشایش ال‌سی با پیش‌پرداخت ۳۰ درصدی را اجرایی نکرده‌اند.

وی اظهار داشت: در صورت گشایش ال‌سی با پیش‌پرداخت ۳۰ درصدی، واردات مواد اولیه تولید رونق می‌گیرد و این اقدام، قیمت تمام شده تولید را کاهش خواهد داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×